BasBQ
Beef en Steak

Marabu houtskool

 
 

Fokkie

Vuurmaker
Berichten
52
Ik heb vanavond me kamado joe op gestookt om pizza’s te bakken. Alleen de temperatuur wil niet echt stijgen. Had alles open staan en ging met moeite boven de 250 graden. Ik had er nog Marabu houtskool in zitten was al wat kleiner aan het worden. Zou dat de reden kunnen zijn dat de temperatuur niet verder oploopt. Heb em nu goed door geroerd en het worden nu redelijk brokjes. Moet ik dat er de volgende keer uit halen?

IMG_9610.jpeg
 
Te klein verstikt... zachtere soorten branden feller.
 
Wat grotere stukken eronder en dan gaan die kleine stukjes mee op.
Voor echt hoge temperaturen zoals voor pizza misschien beter enkel nieuwe kolen te vullen en de gebruikte even aan de kant houden voor een volgende sessie.
 
Dit zou ik ook niet zo snel gebruiken. Je zou een paar kleine stukjes bovenop kunnen doen zodat het vuur goed overslaat.
 
Dit wordt inderdaad geen succes.
Zeker voor high, die bak schoon maken, vullen met grote en kleine stukken en dan wat fijn spul erop.
Oom met marabu krijg je het op temperatuur. Black wattle brand feller en is ook eerder op.
 
Ik hark dat naar de voorkant en vul de rest weer op. Dan steek ik de verse aan. Als je niet alleen low & slow doet dan brandt dat wel weer op voor een deel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan