BasBQ
Beef en Steak

Maarten stelt zich voor

 

MaartenVG

Tondelzoeker
Berichten
17
Beste forumgenoten,

mijn naam is Maarten, 28 jaar uit de buurt van Breda. Na 2 jaar gegrild te hebben op een kopie weber van de Boerenbond wilde ik eens wat beters, na wat rondgekeken te hebben hier als gast, en op het buurforum, heb ik me een week of 2 geleden een Weber WGA aangeschaft. Ik wilde eerst een 57 cm ketel, maar aangezien mijn vrouw en ik bijna altijd met z'n 2en zijn leek zo een WGA me voorlopig een betere keuze, en ideaal om mee op vakantie te nemen natuurlijk. En ook om het betere bbq werk eerst ''te leren'' en oefenen. (De stiekeme wens is ook nog steeds een houtoven in de tuin, maar aangezien wij nog bezig zijn met een verbouwing in huis incl nieuwe keuken zal ik me die eerst eens eigen maken  :) )

Na wat zoeken blijkt dat ook op een WGA enige vorm van low en slow is toe te passen, binnenkort eens gaan proberen. Voor nu ben ik erg blij met het ding, en heb ik al 2 weekenden heerlijke entrecote kunnen grillen! Maar dat is niet echt gebeurt natuurlijk, want geen foto's  ;)

 
Welkom Maarten! Op vakantie gaan er bij mij hele kippen in de WGA, dus je kunt je lol op met dat ding.
 
Dank jullie wel!

El Fumarole zei:
Welkom Maarten! Op vakantie gaan er bij mij hele kippen in de WGA, dus je kunt je lol op met dat ding.

Dit wilde ik binnenkort eens proberen, ik neem even aan dat je de kip dan vlinderd?, nog nooit gedaan maar zo een recept heb ik gelezen onlangs. Want met een hele kip past de deksel er niet op lijkt me, mits het een klein kippetje is..
 
hoi Maarten,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom! Leuk dat je erbij bent!
 
Hoi Maarten, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Welkom Maarten! Veel plezier en inspiratie hier!

Bij mij gaat de hele kip er als roadkill of spatchcock op... gewoon plat zonder ruggengraat dus!
 
MaartenVG zei:
Dank jullie wel!

El Fumarole zei:
Welkom Maarten! Op vakantie gaan er bij mij hele kippen in de WGA, dus je kunt je lol op met dat ding.

Dit wilde ik binnenkort eens proberen, ik neem even aan dat je de kip dan vlinderd?, nog nooit gedaan maar zo een recept heb ik gelezen onlangs. Want met een hele kip past de deksel er niet op lijkt me, mits het een klein kippetje is..

De kip was ongevlinderd. Ik had 'm met wat folie op het onderste rooster gelegd. Kolen er omheen. Ging net :)

Zo dus:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/high-fast/kip-op-de-wga-4127/msg72689/?PHPSESSID=0b3c730089cf5e8b3f4fab48abd021c1
 
Welkom Maarten, join the club!
 
Welkom bij de club
 
Terug
Bovenaan Onderaan