BasBQ
Beef en Steak

kwaliteit verschil leverancier 200 fahrenheit Grizzly Grills/Grill Guru/The Bastard

Tom77

Tondelzoeker
Berichten
13
Ik heb vorig jaar een Grizzly Grills Elite Large gekocht. Helaas heeft er 3x een omruiling plaatsgevonden ivm het scheuren van de base. Ik heb alle 3 de Grizzly's keurig ingebrand en de laatste die ik heb gehad stond altijd 2 uur van te voren aan op max 140 graden maar helaas afgelopen weekend hoorde ik weer de bekende klap en de base wederom gescheurd.

Nu ben ik aan het kijken naar een nieuwe kamado en mij oog is gevallen op de Bastard Urban Large. Ik twijfel alleen of deze kamado niet gaat scheuren omdat deze net zoals de Grizzly Grills/Grill Guru dezelfde importeur/leverancier heeft namelijk 200 fahrenheit.

Wat is jullie advies/bevindingen van de Bastard Urban Large. Ik hoor het graag.

Gr Tom
 
Tom,
Er zijn diverse draadjes over de Grizzly Grill bijvoorbeeld hier.
Jouw klacht is helaas niet uniek. Je kan nog meer vinden.
Over de Bastard zijn die draadjes er niet.........
 
Geen last van met mijn bastard
 
Tot op heden is mijn Bastard onverwoestbaar (bij normaal gebruik 😝) staat elke week aan en heb hem al een paar jaar.
 
Wat vervelend Tom, hopelijk kan je een passende oplossing vinden met de verkopende partij.

Hier ook geen last van gehad met mijn bastard.
 
Ik denk dat je gewoon heel veel pech hebt, want er zijn heel veel grizzly grills waar geen problemen mee zijn. Desondanks zou ik ook voor een andere kijken in jouw geval!

Mijn bastard staat intussen 4 jaar met grote regelmaat aan, zonder dat ik een scheur heb kunnen ontdekken.
 
Wat vervelend Tom, hopelijk kan je een passende oplossing vinden met de verkopende partij.

Hier ook geen last van gehad met mijn bastard.
de grizzly is inmiddels retour naar de winkel waar ik deze had gekocht en is netjes afgehandeld

ik neig naar de bastard urban maar wil op dit forum meer info of deze kamado ook klachten heeft inzake het scheuren van de base
 
Ik denk dat je gewoon heel veel pech hebt, want er zijn heel veel grizzly grills waar geen problemen mee zijn. Desondanks zou ik ook voor een andere kijken in jouw geval!

Mijn bastard staat intussen 4 jaar met grote regelmaat aan, zonder dat ik een scheur heb kunnen ontdekken.
zijn heel veel grizzly's gesneuveld als ik het zo om me heen hoor, ik ben zeker niet de enigste

maar aan de info dat jij met de bastard niet deze problemen hebt is natuurlijk erg positief
 
ok thx voor je reactie, moet ik verder nog ergens opletten bij een Bastard?
Enigste probleem wat wel eens voorkomt is dat de topcap niet goed afsluit. (Teveel ruimte tussen beide delen) als het niet meer dan een paar mm is slipt dit dicht door regelmatig gebruik. Dit is normaal. Mocht dit teveel zijn krijg je zonder probleem een andere.
Zelf geen problemen mee gehad. Voor de rest top ding 👍🏻.
 
bedankt voor je reactie alleen heb ik aan deze info niks
Het is maar hoe je het leest.
Ga er maar van uit dat als er problemen zijn dat op dit forum gedeeld wordt.
Het feit dat de draadjes er niet (?) of nauwelijks zijn is dus veelzeggend.
Ik heb zelf geen Bastard dus kan er geen uitspraak over doen maar de bezitters hebben inmiddels gereageerd.
 
Wat RDJ zegt, maar ik heb er geen last van dat de topcap niet goed afsluit . Ik moet er zelfs met de one minute lighter overheen omdat hij te vast zit 😅 Ik heb de Bastard ook al enkele jaren. Van low en slow naar pizza stand. Geen scheur te bekennen. En ik stook hem echt niet langzaam op. Hij staat wel onder een overkapping. Ik heb een urban, gewoon omdat ik die mooier vond. Verder heeft iedereen z'n voorkeur en budget. Is net als met auto's. Succes met je keuze!
 
Ik zou niet bang zijn dat een bastard je gaat tegenvallen.
Mijn grizzly grills elite large doet dat tegenvallen trouwens ook niet. Nu 2 jaar in bezit en flink in gebruik.
 
Ik zou niet bang zijn dat een bastard je gaat tegenvallen.
Mijn grizzly grills elite large doet dat tegenvallen trouwens ook niet. Nu 2 jaar in bezit en flink in gebruik.
Ik heb de urban inmiddels aangeschaft dus ben benieuwd.

Na 2 jaar zal het wel goed gaan, waarschijnlijk zal er een bepaalde serie niet helemaal goed zijn gegaan in de fabriek.
 
Veel plezier ermee
 
Ik heb de urban inmiddels aangeschaft dus ben benieuwd.

Na 2 jaar zal het wel goed gaan, waarschijnlijk zal er een bepaalde serie niet helemaal goed zijn gegaan in de fabriek.
doe je goed! waar had je jouw grizzly gekocht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan