BasBQ
Beef en Steak

Koreaanse & Simpele Pulledpork

 
 

Sticky Fingers

Pitmaster
Berichten
587
Hoi Bbq genoten,

Gisteren was het een stralend mooie nazomer dag in het zuiden des lands. En wat is er dan lekkerder om de bbq aan te steken voor een middagje Low en Slow te Bbqen. De voorraad pulledpork was op in de vriezer. Dus dit was een mooie mogelijkheid om het aan te vullen. Ik heb een Koreaanse Pulledpork gemaakt en een Pulledpork gemaakt op de simpele manier ( Bijde recepten komen van de site van Dennis )

918A5464-E8DD-4B1B-8BED-F922E32CF9E8.jpeg


17242C67-956B-4758-9AC7-2C806F6732B4.jpeg


Ik ben de dag ervoor begonnen met beide procureurs in te rubben en sausen te maken voor de koreaanse Pulledpork, lekkere verse nieuwe koreaanse bbq saus gemaakt,Kimchi mayonaise ( met zelf gemaakte kimchi van dik 7 maanden oud, moet zeggen hoe langer de kimchi staat hoe lekkerder die wordt 😋 ) En als laaste heb ik de white sauce gemaakt . De bbq saus voor de simpele procureur had ik nog staan ( ik maak altijd een voorraad van de Noskos’ Sweet Smokey Bbq Sauce die vind ik gewoon lekker op Pulledpork en ook op spareribs )

4CCB4338-55B7-4892-A2EB-41F168E83286.jpeg
De Koreaanse versie ( 2,4 kilo ) heb ik ingesmeerd met gochujang pasta en de simpele versie ( 2,8 kilo ) heb ik gerub met Southern Succor Pork Rub.

3723D7ED-14BD-439F-9B45-796E166D4771.jpeg


Dit kon mooi een nachtje je koeling in.

De dag erna heb ik in het stralende zonnetje de bbq gereed gemaakt en de twee stukken procureur op de bbq gelegd voor 5 uur op 120 c indirect.

10955655-41D1-4FE8-9DA7-489929F3572C.jpeg


Na 5 uur heb ik de bark gecheckt en deze zat vast.

D599E28D-3E66-47DB-817E-D734C1AE3960.jpeg


Vervolgens heb ik beide procureurs ingepakt en er een thermometer in geduwd.

D1F08E8F-A8D7-4B3F-B55A-4A5115E83F9C.jpeg


Kwa temperatuur liepen ze beide mooi gelijk op. De Koreaanse versie tikte iets eeder de 92 c aan dan de Simpele versie maar die liet ook niet lang op zich wachten voor die de 92 c aan tikte en ik de priktest bij deze ook kon gaan doen.
De Koreaanse versie was klaar op 94 c en de Simpele versie was klaar op 96 c ( dit was ook een iets dikker stuk procureur )

Vervolgens heb ik beide procureurs van de bbq gehaald en deze voor 15 min laten uitdampend.
om vervolgens terug in te pakken voor 45 min.

B2CFA3A4-B774-4B39-A773-AE51F586C2FF.jpeg


Ondertussen had ik mooi de tijd om de Koreaanse Bbq saus en de Bbq saus voor de Simpele Pulledpork op te warmen.

4B604DA7-DDCD-40D7-A05E-0B886829F1D9.jpeg


Na 45 min kon het feestje beginnen en heb ik beide procureurs gepulled en op smaak gebracht met de sauzen.

DE2529D1-DE89-4F02-82E3-210CFDBA5326.jpeg


2BE16E98-946F-4D00-B755-6692122A63D7.jpeg
CB1F2E89-810B-4245-9A11-8487E3C9759E.jpeg


Vervolgens heb ik de broodjes opgemaakt en hebben we lekker genoten van deze beide versies van Pulledpork. Ik zelf houd ervan om de Koreaanse versie op een hard keizerbroodje te eten met lekkere kimchi mayonaise en de white sauce en een augurken gesneden erop. De simpele versie gaat lekker op een zacht broodje met bbq saus en cowl salade.

6731E560-8CB7-48E7-9AE4-8B2879227D58.jpeg


Ik weet , je haat de Koreaanse versie of je houd ervan ( ik vind het lekker terwijl andere hier in huis er niks van moeten hebben ) Als je de Koreaanse versie proeft als die zo van de bbq komt kan die vlak proeven maar door de combinatie van de Koreaanse Bbq saus die erdoor gaat in combinatie met de kimchi mayonaise en de white saus op het broodje vind ik hem jummie. De Simpele versie blijft ook gewoon een Classic kwa smaak 😋

De rest wat ik over had, heb ik mooi vacuüm getrokken en gaat de vriezer in om weer heerlijk van te smullen.

D2028756-4AE9-4133-B6F5-DFE9F0747CCC.jpeg


Dankjewel voor het lezen!
 
Dat ziet er uit als een geslaagde dag met als beloning een heerlijke maaltijd. De Koreaanse lijkt mij ook lekker om te maken, gaat op het lijstje. Mooi verslag!
 
Ziet er erg lekker uit en die kimchi moet ik absoluut eens gaan proberen, ben net de Pavlov hond bij het kijken naar de fotos, kwijl kwijl, vooral de Koreaanse versie geeft me erg zin....bijna lunchtijd.....
 
Je vriezer is weer voorzien van pulled pork
 
Lekker man, dit weekend ook de vriezer bij vullen 😄
 
Lekker man, dit weekend ook de vriezer bij vullen 😄
Haha good bezig! Het wordt prachtig weer ervoor.
Ziet er erg lekker uit en die kimchi moet ik absoluut eens gaan proberen, ben net de Pavlov hond bij het kijken naar de fotos, kwijl kwijl, vooral de Koreaanse versie geeft me erg zin....bijna lunchtijd.....
Lol Liesje een Pavlov hond 😅
Ik ben verzot op kimchi, en het is ook nog verrekte gezond tussen al dat bbq geweld op dit forum 🤣
 
Mooie broodjes pulled pork 😃

Wat jij zegt over de Koreaanse versie van pulled pork klopt helemaal.
Alweer een lange tijd geleden hebben wij deze ook gemaakt en vonden er niets aan, inderdaad vlak en geen "traantje erbij" een app naar de overburen en die wilde het wel proberen, nou die hebben met hun 2 volwassen kinderen er 2 dagen heerlijk van gegeten 😂
Ik kan ook niet goed omschrijven wat ik eraan miste, we zijn gek op Koreaans eten, niet gek met een Koreaanse tante in de familie 😜 maar als ik lees dat jij er nog 3 verschillende soorten saus erbij doet krijg je volgens mij alles lekker 🤔
 
Mooie broodjes pulled pork 😃

Wat jij zegt over de Koreaanse versie van pulled pork klopt helemaal.
Alweer een lange tijd geleden hebben wij deze ook gemaakt en vonden er niets aan, inderdaad vlak en geen "traantje erbij" een app naar de overburen en die wilde het wel proberen, nou die hebben met hun 2 volwassen kinderen er 2 dagen heerlijk van gegeten 😂
Ik kan ook niet goed omschrijven wat ik eraan miste, we zijn gek op Koreaans eten, niet gek met een Koreaanse tante in de familie 😜 maar als ik lees dat jij er nog 3 verschillende soorten saus erbij doet krijg je volgens mij alles lekker 🤔
Dankje Jet!

Ik kan me goed voorstellen met een Koreaanse tante in de familie en al dat lekkere Koreaans eten wat je gewend ben te eten dat een Koreaanse Pulledpork tegen valt. Hoe heb je die destijds gegeten?

Wat de 3 sauzen betreft zit het zo ( ik heb het ook van de site gehaald destijds van Dennis )

Ik gebruik de Koreaanse Bbq saus om door het vlees te mengen als ik het aan pullen ben ( ik houd van pittig eten maar die Koreaanse gochujang pasta vlamt niet extreem ) vervolgens maak ik kimchi mayonaise en de white sauce.
Dan voor de opbouw voor het broodje smeer ik op de bodem van broodje de kimchi mayonaise met daar boven op een pluk Koreaanse Pulledpork daarboven doe ik de White Sauce en daar dan boven op een gesneden augurk, en dan de deksel van het broodje daar boven op. Dat allemaal bij elkaar maakt dat de Koreaanse Pulledpork niet meer vlak smaakt maar lekker smaakt, je hebt de smaak van kimchi mayonaise in combinatie met de Koreaanse Pulledpork ( het pitje ) en dan het zuren van de white sauce en augurk. Het vlakke verdwijnt ook in combinatie met die sauzen 😀
 
Laatst bewerkt:
lekker bezig jij!
Die Koreaanse variant met die kimchi mayo en white sauce is zo lekker.
Moet ik ook snel weer eens maken.

Gelukkig heb jij nog een boel over :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan