BasBQ
Beef en Steak

Koninginnedag Pizza

 

Dick3G

Stoker
Berichten
282
Na 2 keer pizza?s te hebben gebakken met behulp van de DPR, vandaag de nieuwe Pizza applicatie ingewijd.

Voor de bodem, Dominique deeg gebruikt. Had daar nog wat van liggen in de diepvries, na de vorige pogingen.
Als saus ?een beetje van Dominique? en ?een beetje van Mike?. Had ik ook nog in de diepvries liggen van vorige keer.

De eerste keren vooral geworsteld om een enigszins ronde pizzabodem te krijgen. Heb ik nog steeds grote moeite mee. Ik krijg ze nu in ieder geval wel flinterdun. Net Turkse pizza?s!

Voor de maiden trip van zowel de pizza applicatie als de Lidl steen, de OTG gebruikt. De WSM komt een volgende keer.

Ik heb een Aldi (= kleiner dan de Weber) starter kolen gebruikt. De kolen niet rondom verdeeld maar in het midden van het kolenrooster gestort. Ze lagen dus vol onder de steen.
De applicatie met de baffle plate er boven gezet en de steen laten opwarmen.

InclLidlsteenopdeOTG.jpg


Intussen het uitgerolde deeg belegd met zo?n beetje alles wat we konden vinden en dat was saus van Dominique en Mike, geraspte kaas, plakjes mozzarella, reepjes gerookte groene paprika, plakjes chorizo en salami, uitgebakken spekblokjes, geblancheerde champignons, reepjes rode ui, en groene olijven gevuld met ansjovis en ?

Hetbeleg.jpg


Pizzainclbeleg.jpg


Na nog wat hout op de kolen te hebben gegooid, de pizza op de steen gelegd. En toen bakken maar!

Lekkeraanhetbakken.jpg


En dit is het resultaat. Het ziet er eigenlijk niet uit maar wel heel smakelijk.

KlaarVervormdmaarnietverbrand.jpg


We hebben er 2 gebakken. Ik heb vandaag nog lekker restantjes opgesnoept.

Wat vonden we ervan?
Helemaal niet slecht! Zeker heel smakelijk en, wat ook belangrijk is, geen verbrande bodem!.

Wat gaan we de volgende keer anders doen?
Minder ?beleg? erop. Het was nu misschien wel wat te veel.
En meer deeg gebruiken. Ik had nu 100 gr. deeg voor de bodem, misschien dat ik naar 150 gr. moet gaan.

Wij blijven in ieder geval hiermee doorgaan, het is toch wel heel erg lekker al ziet het er niet uit!
 
Leuk verslag, hoewel ikzelf geen DPR of supermooie plate heb  ;)  gaat pizza me op steen zelf tot nu prima af.
Ik blijf ook nog experimenteren met de bodem, grappig dat ik eenzelfde conclusie heb.
 
mooi verslag Dick, ik ben ook nog steeds aan het stoeien voor de perfecte pizza
 
Dat ziet er goed uit.
Mijn bodems zijn rond de 175gram.
 
Bedankt Mike. Ga ook met 175 gr. experimenteren.
Het is echt een kwestie van blijven oefenen. Maar het is wel heel leuk
 
Mooi om te zien Dick en fijn dat het je nu ook lukt om de foto's erbij te zetten :D We zijn trots op je!
 
Less is more, dat is bij pizza echt zo! Maar ik zou er zo toch wel een opeten hoor. Jammie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan