Hoi!
Ik heb nu best wat low en slow sessies achter de rug, het enige waar ik vaak mee loop te klooien is het aansteken van de Ecobrasa briketten. Ik bezit op dit moment alleen een grote starter van weber, en als ik er maar een stuk of 15 wil aansteken lukt dat niet helemaal omdat je dan niet echt een schoorsteen effect cre?ert. Ik heb al wat tips gezien zoals het omkeren van je starter... maar dat was ook niet echt ideaal. Meestal eindig ik met half aangestoken briketten en dan kan je wachten tot je een ons weegt als die helemaal verast moet zijn.
Mijn vragen :
Heeft iemand de goude tip met een goeie effectieve methode?
Zetten jullie de schoorsteen altijd in de BBQ om trek van onder te creeeren?
Moeten ze helemaal verast zijn? wel het meest ideale neem ik aan?
Gebruiken jullie wel eens kranten in plaats van blokjes?
Alvast bedankt!
Ik heb nu best wat low en slow sessies achter de rug, het enige waar ik vaak mee loop te klooien is het aansteken van de Ecobrasa briketten. Ik bezit op dit moment alleen een grote starter van weber, en als ik er maar een stuk of 15 wil aansteken lukt dat niet helemaal omdat je dan niet echt een schoorsteen effect cre?ert. Ik heb al wat tips gezien zoals het omkeren van je starter... maar dat was ook niet echt ideaal. Meestal eindig ik met half aangestoken briketten en dan kan je wachten tot je een ons weegt als die helemaal verast moet zijn.
Mijn vragen :
Heeft iemand de goude tip met een goeie effectieve methode?
Zetten jullie de schoorsteen altijd in de BBQ om trek van onder te creeeren?
Moeten ze helemaal verast zijn? wel het meest ideale neem ik aan?
Gebruiken jullie wel eens kranten in plaats van blokjes?
Alvast bedankt!