BasBQ
Beef en Steak

Kleine Brisket als test?

 
 
 

Bart1978

Pitmaster
Berichten
750
Volgende maand staat er voor het eerst een brisket op de planning voor de verjaardag van mijn schoonvader. Hij is ooit, jaren geleden, een paar weken in Texas geweest en is nog steeds niet uitgepraat over wat hij daar gegeten heeft. Nu wil ik eigenlijk voor de grote dag een test doen met een kleinere brisket maar ben bang dat een stuk van minder dan 2kg sneller uitdroogt en een heel ander resultaat zal geven.
voor Pulled pork hou ik ook altijd minimaal 2,5 kilo vlees aan per stuk. Voor het proberen test stukje zullen we met z'n tweeen zijn om te proeven dus ik vind het zonde om meteen ruim 2 kilo klaar te maken, dat krijg zelfs ik niet op.... :(
indien een kleiner stuk niet aan te raden is:

Is overgebleven brisket nog in te vriezen? of de volgende dag koud te eten?
 
gewoon maken. koud is het ook heerlijk met een likje mosterd op een geroosterde boterham.
overige kan je gewoon invriezen. is ook heerlijk door de nasi/macaroni of gewoon in blokjes door de aardappeltjes

en je kan beter testen met een volwaardige brisket want dan weet je ook hoe lang het kan duren. En vergeet niet: Everthing in Texas is bigger! Dus kies op de dag zelf voor een flinke brisket  :D
 
Dat laatste was ik al van plan, maar aangezien er maar een beperkt gezelschap komt en ik ook nog wat buikspek met cracklin' voor het eerst wil maken en er verplicht nog wat kipsate (danbras uiteraard) en 2 BCC op de grill moeten, is een enorme brisket ook weer overdreven. als het aan mij lag zou ik het wedstrijd pakket van BBQuality kopen, maar met 10 personen is dit wellicht wat overdreven...

bedankt voor de tip, ik gok dat er wel wat in de nasi, bitterballen, loempia's of wraps gaat verdwijnen...
 
Bart1978 zei:
bedankt voor de tip, ik gok dat er wel wat in de nasi, bitterballen, loempia's of wraps gaat verdwijnen...

is altijd lekker joh.
als we hier pp maken, gaat er ook ca 10 kilo op.
wat er overblijft proportioneren we en gaat in de vriezer.
 
Verplaatst naar de rookkamer, deze is voor praatjes en vraagjes Low&Slow is voor plaatjes (trage plaatjes), show off van je bereidingen dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan