BasBQ
Beef en Steak

Kip van het spit.

 
 
 

Jantjes91

Stoker
Berichten
460
Inmiddels na een klein jaartje sparen, heb ik afgelopen week mijn nieuwe accessoires van Monolith kunnen kopen. De Rotisserie! Dus die moest gelijk even getest worden. Hier op het forum staan genoeg recepten voor ronddraaiende kippetjes, maar eentje trok de meeste aandacht, dus de kip gevuld met knoflook, sinaasappel, rozemarijn en wat roomboter, en daarna dichtnaaien en aan het spit! Hieronder een enkel plaatje, het resultaat was boven verwachting!

IMG_8233.jpeg

IMG_8234.jpeg

IMG_8236.jpeg
 
Kip van het spit , altijd lekker 😋
 
prachtig gehecht! ik bedoel gerecht!!
 
Ziet er goed uit 👍

Wat ook een aanrader is: je kippetje eerst een dagje pekelen voordat jum aan je spit prikt. Helpt zowel voor de sappigheid als voor de smaak 👌
 
Nu is het hek van de dam….. die spit gaat overuren maken 👍
 
Ziet er goed uit 👍

Wat ook een aanrader is: je kippetje eerst een dagje pekelen voordat jum aan je spit prikt. Helpt zowel voor de sappigheid als voor de smaak 👌
Goeie! Ga ik de volgende keer proberen.
 
Blijft hier ook altijd een succes!

Ik laat het meestal bij knoflook en ui ( in het kippetje )
 
Kip in de natte pekel komt het krokante velletje niet ten goede. Voor de smaak wel . Ik zelf heb geregeld kip aan het spit . Ik zelf injecteer de borst en dijen met een rub oplossing. Voor de rest de kip droog ( zonder olie) op en onder het vel met de rub . 180 graden met de kolen in een kant van de mand. Voor een klein uurtje. ( afhankelijk van de grote van de kip)Tot nu toe het beste resultaat. Voor pulled chicken prik ik her en der met een mes gaten in de kip om er kwart tukjes knoflook tenen in te doen. Om de kip meteen zo te eten is het wat te heftig op de plek waar de knoflook zit (dus alleen bij pullen).
IMG_1006.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Lekker kippetje hoor! De rotisserie van Monolith staat ook nog op mijn verlanglijstje, moet nog effe door sparen. 😅
 
Lekker kippetje hoor! De rotisserie van Monolith staat ook nog op mijn verlanglijstje, moet nog effe door sparen.
Hoe eerder je hem koopt, hoe goedkoper die wordt doordat je er van kan genieten. Heb hem ook gelijk erbij gekocht en geen dag spijt van
 
Terug
Bovenaan Onderaan