BasBQ
Beef en Steak

kga er ook 1tje maken (offset smoker)

 

steve declercq

Sprokkelaar
Berichten
36
hallo iedereen ,
na veel gelezen te hebben hier op het forum heb ik beslist om mijn eigen offset smoker te gaan bouwen
van smoken ken ik de ballen (nu nog :) ) maar hey zonder smoker kan ik het niet leren ook he  :D  van tankjes bouwen en lassen ken ik wel wat
via het werk de nodige materialen verzamelen ...er lag nog wat op de hooizolder te roesten wat ik mocht hebben van de baas
dus de basis is gezet
het word een diameter 400mm in 4mm dik
voel jullie gerust zo vrij om constuctieve kritiek te geven als ik iets moest verkeerd doen dit is de eerste dat ik maak dus ...
ik heb alvast enkele foto's

het eerste en grootste rompdeel


lasvoorbereiding


en gelast en het 1ste kopstuk gemonteerd


opening bepalen tussen de twee kamers


na wat finetuning twee passende delen


de schouwstukken ook al voorbereid


dat was het voor vandaag normaalgezien doen we morgen nog wat verder en plan ik alle kopstukken te monteren en te lassen

 
Mooi project. Ga ik maar eens volgen denk ik

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Goed bezig!
 
nice! ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik ben zelf ook nog bezig met een reverse flow offset en voor low and slow in de afrondende fase(http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12335.0]), als dat af is wil ik er een grill optie in gaan maken in de stookkamer zodat ik ook op groot oppervlak kan grillen of eventueel in een kleinere setting low and slow indirect kan runnen in de hoop dat hij dan wat minder brandstof nodig heeft.

wordt het een normale offset of een reverse flow? houd er wel rekening mee dat dit soort smokers nogal wat brandstof lusten.
 
Luc basie zei:
nice! ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik ben zelf ook nog bezig met een reverse flow offset en voor low and slow in de afrondende fase(http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12335.0]), als dat af is wil ik er een grill optie in gaan maken in de stookkamer zodat ik ook op groot oppervlak kan grillen of eventueel in een kleinere setting low and slow indirect kan runnen in de hoop dat hij dan wat minder brandstof nodig heeft.

wordt het een normale offset of een reverse flow? houd er wel rekening mee dat dit soort smokers nogal wat brandstof lusten.

mijn eerste idee gaat uit naar een normale offset , een grill optie had ik ook al in gedachten ... da's het leuke van zelfbouw kan je eens wat meer proberen te gaan uitvinden/aanpassen om aan je persoonlijke voorkeur en wensen te voldoen 

ps. ik volg je project 😊
 
vandaag half dagje overuren  genomen  :blush: ik kon het niet laten om verder te doen

kopstukken gelast


en de stookkamer ook


uitlijnen en monteren


en netjes opgelast


het begint wel al een beetje vorm te krijgen mss morgen aan het onderstel beginnen  :p

voor de liefhebbers van de meer technische kant alles werd gelast met de elektrode V-naad met volledige doorlas


 
Gaat de goede kant op :)
 
in deze aflevering van pimp my Q  :)...... RVS wielen  B-)

monteren ...


lassen met elektrode 2mm


en ineens wa zot doen en de randen polieren dat ze mooi blinken


volgende week ga ik ze dan nog in het beitsbad steken ook dat ze netjes zijn en alle verkleuringen weg zijn


 
even een meer praktische vraag ....
wat is een mooie werkhoogte ?
hangt natuurlijk wel een beetje af van hoe groot je zelf bent  :-?
ik denk nu aan zo'n 83 cm hoogte van de grond tot aan het rooster / werkblad
 
Gaaf! Ik volg. 83 lijkt mij aan de lage kant.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lars zei:
Gaaf! Ik volg. 83 lijkt mij aan de lage kant.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

ik ben zelf niet van de grootste  :blush: :p
 
Geweldig laswerk aan de wielen!!! Gaat mooi worden.
 
Ik kan heel goed typen en koffie halen... zo jaloers op echte vakmensen... Succes!
 
Sander72 zei:
Ik kan heel goed typen en koffie halen... zo jaloers op echte vakmensen... Succes!

ik kan niet typen .... zou soms ook handig zijn  :)
 
ondertussen hebben we niet stilgezeten

in open toestand




ik had nog een "gezinsfoto "  :D komt boven op de schouw te staan

 
ondertussen is hij afgewerkt en draaiende
hier het resultaat

1o8xu9.jpg
 
Mooie offset, proper gemaakt. Hoe zijn de ervaringen ermee?

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan