BasBQ
Beef en Steak

Keuze hulp volgende stap

YannickF

Tondelzoeker
Berichten
16
Hoi allen.

Na ruim een half jaar op de Grill Guru Elite gekookt te hebben. Heb ik het virus helemaal te pakken en wil ik een upgrade doen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Bastard. BGE of KJ. Laatste 2 vallen eigenlijk af (vrouw vind de kleur niks en het oog wil ook wat)
Budget is ruim. Twijfel op dit moment tussen de Bastard Urban large, Urban Extra large of de Urban VX large.
Is het verbruik in houtskool dermate groter bij een extra large ? En het opwarmen ook veel langer ?
Wat bied me de VX aan voordelen tov de large en extra large ?

Mochten ee nog andere (extra large) alternatieven aanbevolen worden verneem ik het graag. Mijn referentie kader is nog niet zo groot. Alvast bedankt voor het meedenken.

Doel: toekomst bestendig en aanbod aan accesories
 
En waarom voldoet de GG elite niet meer? Alles lukt daar toch op?
Als gebruiker van een GG heb ik nog geen enkele reden gevonden om te veranderen.
 
Primo is zeker het overwegen waard. Ik ga deze eens van dichtbij bekijken en me hier wat meer over laten informeren.
GG voldoet in die zin nog zeker wel. Echt heb ik nu de kans om hem goed te verkopen (heb hem echter kado gedaan aan m'n pa :) ). Met het budget dat ik heb wil ik graag een kwalitatief goede Q kopen met voldoende mogelijkheden voor de toekomst
 
Als het budget er is 100% primo oval 400 XL .
Is dat er niet ,is een Bastard een prima Q.
 
Laatst bewerkt:
En waarom voldoet de GG elite niet meer? Alles lukt daar toch op?
Als gebruiker van een GG heb ik nog geen enkele reden gevonden om te veranderen.
Nou features van de kamado ansich of beschikbaarheid van accessoires. Ik bedoel. BGE is duur en zeker als je een nest. Convector grill grates en zijtafels wil t.o.v. Kamado Joe. Maar in heel veel bbq winkels hoor je dat Bastard het goed goed omdat die ene beetje van beide heeft en vooral vrouwen de speelse hobby van hun man accepteren als de kleur maar onopvallend is. Ik zelf vind de mat zwarte bastard de mooiste. Wat je krijgt bij KJ voor het geld het beste en als je ook nog golfballen fleecetruien en kerst verlichting wil en de grootste community en geld geen issue BGE. Ik zelf ben blij met mijn onlangs aangeschafte Kamado Joe Classic 1. Het vilt vervang ik vanzelf. De topvent heb ik niet nodig want sta onder een afdak. En de zijpanelen zijn inmiddels bij ieder model van aluminium en de fire pit is ook uit losse onderdelen. Soap stone en hoes erbij en klaar. Maar met Bastard zit je goed hoor. Veel accessoires. Betaalbaar. Veel voor weinig. En op veel locaties een dealer. Dat laatste vind ik altijd wel lekker. Als je in de buurt of op vakantie spullen kan krijgen. Niet dat iemand zijn VX achter de auto hangt. Maar Weber GoAnywhere of kleine Kamado gaan nog wel mee met caravan of camper of gewoon in de auto. En dan zit je met BGE/KJ/Bastard/Weber goed mocht je iets vergeten zijn of lossen onderdelen of accessoires nodig hebben. Maar ik denk dat jij gewoon die matzwarte VX moet kopen en moet gaan genieten 😊👍👍
 
Na veel wikken en wegen en ook primo eens goed te hebben bekeken ben ik uiteindelijk voor de Bastard VX gegaan. Erg blij mee! Deze met een goede aanbieding kunnen kopen wat me ook nog wat budget gaf om er wat accesoires bij te kopen en mogelijk op korte termijn er een compact naast te zetten :)
Erg blij met de aanwinst en de eerste inbrand sessie is gestart
1000050123.jpg
 
Ik heb vorig jaar een Primo XL gekocht en ben er super blij mee. Heel veel ruimte, goede kwaliteit en voor jou ook de goede kleur denk ik. 😁
 
Na veel wikken en wegen en ook primo eens goed te hebben bekeken ben ik uiteindelijk voor de Bastard VX gegaan. Erg blij mee! Deze met een goede aanbieding kunnen kopen wat me ook nog wat budget gaf om er wat accesoires bij te kopen en mogelijk op korte termijn er een compact naast te zetten :)
Erg blij met de aanwinst en de eerste inbrand sessie is gestart Bekijk bijlage 65302


Heel veel plezier met de nieuwe aankoop!
 
gefeliciteerd met je aankoop. Daar ga je geen spijt van krijgen.
We willen natuurlijk wel snel wat je er allemaal op klaar maakt!
 
Veel plezier met je nieuwe aankoop!
De VX is een mooie bbq
Heb er ook lang naar gekeken
 
Als VX'r kan ik natuurlijk alleen maar zeggen.. prima keuze!
 
Eerste run is een feit. Deze week mooi in kunnen branden en vandaag een lekkere maaltijd.op tafel gezet

1000050324.jpg


1000050320.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan