BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 5!

Ik heb hem net binnen gekregen. Een tweetal vragen:
- Ik las elders in dit topic dat het password root is. Doet het bij mij niet. Username wordt standaard ook met root ingevuld. Wat zijn de juiste credentials?

- Ik heb voor de ventilator een metalen plaatje meegeleverd gekregen. Een kant is wat omgezet. Is het de bedoeling dat ik dit plaatje wat rond buig, zodat het de ronding van mijn Black Bastard volgt?
  - Het omgezette kantje moet dat binnen of buiten en onder of boven?
 
De username en password zijn beide "root"


De adapter plaat komt op deze manier te zitten;

ry2epave.jpg


y4ehe5y8.jpg


De plaatjes zijn gemaakt voor Big Green Eggs voor andere kamado's kan het zijn dat ze nog iets op maat geslepen moeten worden.
 
Ik heb het een aantal malen met root root geprobeerd. Ging echt niet. Zal morgen nog eens een poging wagen.

Foto's zijn duidelijk. Dank!
 
Ook hier is de postbode een mooi pakketje komen afleveren. Vanavond even rustig zitten en topics doornemen. Bedankt Piet voor alle zaken en afhandeling!
 
Mooi mooi! Kom je thuis, zie je een pakketje liggen, ik denk wasda... Oh ja! De HM! :D
Thanks Piet!!

Lekker spelen dus. Network setup, alles gaat als een tierelier. Tot een reboot. Alles weer terug bij default. Valt me nu op dat wat ik ook probeer er bovenin altijd unsaved changes blijft staan. Klik je daarop zie je de wijzigingen. Apply and save, 5 minuten gewacht, reboot, niks. Waar worden die settings eigenlijk opgeslagen? Als ik met ssh kijk en een df- h doe lijkt het wel ram-only :)

Mijn avond gaat weer bestaan uit klooien. Lekker. Haha.

/edit
Hmmm...

[  26.896681] EXT4-fs (mmcblk0p4): warning: mounting unchecked fs, running e2fsck is recommended
[  26.904224] EXT4-fs (mmcblk0p4): mounted filesystem without journal. Opts: (null)
[  36.479528] EXT4-fs error (device mmcblk0p2): ext4_mb_generate_buddy:739: group 0, 3179 clusters in bitmap, 3177 in gd
[  36.484141] EXT4-fs (mmcblk0p2): Remounting filesystem read-only

Eens kijken of ik dat opgelost krijg.
Riekt naar een corrupte SD kaart, mij welbekend met mijn rpi's helaas. :-S

/edit 2
Draait. Kaartje was inderdaad corrupt. Met dd image er opnieuw opgezet, toen wilde hij nog niet. Daarna weer e2fsck laten lopen en nu werd hij wel gefixed. Na reboot kon ik settings saven.

Respect voor Piet voor de sublieme afwerking. Ziet er echt goed uit Piet!
Respect voor de coders, wat een software. Geweldig :)
 
Ik blijf met het probleem zitten dat ik niet kan inloggen op de heatermeter krijg de melding "invalide password and/or username".


Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
 
Heb het geheugenkaarten in mijn PC gecontroleerd.  Geen fouten maar.......op het kaartje staat 4Gb en de PC geeft aan dat het 8Gb is. Zit hier soms het probleem?
 
De-stillekracht zei:
Heb het geheugenkaarten in mijn PC gecontroleerd.  Geen fouten maar.......op het kaartje staat 4Gb en de PC geeft aan dat het 8Gb is. Zit hier soms het probleem?

er staat ook nog een verborgen linux partitie op
 
Anders flash hem nog eens met het image waar Nosmo de link van heeft geplaatst een paar pagina's terug. Dan weet je zeker dat alles op default staat. Is zo gebeurd.
 
Het lijkt er op dat het is misgegaan tijdens het flashen, normaal zit er altijd wel eentje tussen maar het zijn er nu wel erg veel, terwijl ik ze wel allemaal getest heb.

Even een vraag aan de Linux experts, zou het kunnen komen omdat ik op het laatste moment nog een kleine aanpassing heb gemaakt via WinSCP?

 
Hier (alleen maar droog getest) nog geen problemen.
Inloggen = ok?
Koppelen wifi = ok?
Sturen via pitdroid=oke
Portforwarding is nog niet gelukt (tijdgebrek )
Wel "warme elektronica lucht" (weet ff niet hoe ik dat anders moet omschrijven )
Werking voor zover ik nu kan beoordelen prima

 
De ethernetpoort krijg ik niet aan de praat.  Het is wel gelukt om hem via WIFI te configureren en in mijn eigen netwerk te hangen.

Dit weekeinde maar eens echt mee gaan spelen :)
 
drdre67 zei:
Hier (alleen maar droog getest) nog geen problemen.
Inloggen = ok?
Koppelen wifi = ok?
Sturen via pitdroid=oke
Portforwarding is nog niet gelukt (tijdgebrek )
Wel "warme elektronica lucht" (weet ff niet hoe ik dat anders moet omschrijven )
Werking voor zover ik nu kan beoordelen prima

Hier werkte ook alles in 1 keer direct. Ook het forwarding en mailen van de storingen werkt naar behoren.
 
Piet, ik moest na bewerken van de html file in WinSCP nog even;  rechtsklik, eigen opdrachten, touch
doen voordat het echt doorgevoerd was. Mogelijk vergeten?

En ook nog bedankt van mij!

Groeten, Bert


Nosmo zei:
Het lijkt er op dat het is misgegaan tijdens het flashen, normaal zit er altijd wel eentje tussen maar het zijn er nu wel erg veel, terwijl ik ze wel allemaal getest heb.

Even een vraag aan de Linux experts, zou het kunnen komen omdat ik op het laatste moment nog een kleine aanpassing heb gemaakt via WinSCP?
 
Zo, na wat opstartproblemen heb ik inmiddels ook alles aan de praat, incl Wifi.
Ik heb er een andere dongle voor moeten gebruiken maar het werkt.

Nu is mijn eerste low and slow sessie bezig, ik heb wat zitten klooien met de PID settings en nu schommelt de temperatuur binnen een halve graad nauwkeurig rondom SP (met 2 kg procureur erop)
Als dit zo een beetje doorgaat ben ik heel erg tevreden (zonder HM loopt mijn temperatuur normaal na een paar uur met ongeveer 20 graden op bij dezelfde luchtinstellingen van de Kamado standaard)

Ik zal straks (of morgen) een verslagje in Low & Slow posten

Piet: ik kan het niet genoeg zeggen: bedankt!
 
Ik heb er ook een procureur op liggen. Het regelen door de HM gaat nog niet goed. Kan geen contact meer krijgen met de HM. Heb het gevoel dat er iets niet goed zit, maar weet nog niet wat.


Zodra de pit temperatuur onder de ingestelde waarde komt gaat de ventilator hard aan. Zo hard dat hij eigenlijk door de grote luchtstroom gaat koelen en de temperatuur hard gaat dalen. Pas na langere tijd wordt hij weer langzaam warm. Moet wel zeggen dat ik er zwaar houtskool in heb liggen. Deze is lastig aan te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan