BasBQ
Beef en Steak

Kan je een ketel schoonmaken met een hogedrukreiniger

B

BarbeMike

Gast
Ik weet niet of ik dit bericht op de juiste plaat heb gepost maar hier komt ie.

Ik vind het een drama om mijn ketel met de hand schoon te maken. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om dit met de hogedrukreiniger te doen. Zijn er leden die hier ervaring mee hebben?
 
Het zou best kunnen maar wat Spiffs zegt  plus 1.

Spuitbus ovenreiniger werkt voor mij het beste.
 
Stoomcleaner onder lage druk zou ik nog willen proberen, maar met een hogedrukspuit? Mwah.... :-\
 
Ik heb het wel eens gedaan met een stoomreiniger ( gevalletje PMS, om te zetten in actie ipv doodknuppelen huisgenoten). Eerst de boel ingespoten met van dat Cillit bang vetverwijderaar of zo, en toen de stoomreiniger erop., met messingborsteltje om de ketel niet te beschadigen.
Ketel weer als nieuw, ik doodop dus iedereen weer veilig, en ik doe het NOOIT meer. Nergens voor nodig, heb ik besloten.....;) Rare wezens die vrouwen....
 
Nooit met hogedrukreiniger gedaan
Paar weken terug ingespoten met mr muscle ovenreiniger een paar uur laten weken en buiten in de regen gezet.
Hij was daarna weer als nieuw
 
Ovenreiniger +1, werkt prima!
 
BarbeMike zei:
Ik weet niet of ik dit bericht op de juiste plaat heb gepost maar hier komt ie.

Ik vind het een drama om mijn ketel met de hand schoon te maken. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om dit met de hogedrukreiniger te doen. Zijn er leden die hier ervaring mee hebben?
Het kan heel goed maar je moet je pan kunnen vast zetten en de opening schuin naar beneden,dan spuiten draaien en nog een keer het zelfde en dan schoon ik denk 10 min werk
 
smokey bandit zei:
Nooit met hogedrukreiniger gedaan
Paar weken terug ingespoten met mr muscle ovenreiniger een paar uur laten weken en buiten in de regen gezet.
Hij was daarna weer als nieuw

Dit is zeker een handige tip!!.
 
en dat met dat in de regen zetten, moet in nederland wel goed komen, regen zat toch???

grtn hertekop
 
Hebben we het hier over de buiten kant of de binnen kant?
 
Over de binnenkant, de buitenkant wordt niet zo vies ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan