BasBQ
Beef en Steak

Italiaanse kip, Gerookte zalm en Gegrilde pizza

pip

Vuurmaker
Berichten
96
goeienavond :)

voor het eerst in - volgens mij - jaren weer eens wat gepost op dit forum. Ik heb overigens niet stilgezeten qua bbq en kijknog regelmatig wat men hier maakt.

Vandaag was het tijd voor een stuk gerookte zalm, een kip met Italiaanse knoflook-kruiden marinade/brine, en twee pizza’s.

Alhoewel die laatste niet echt compleet op de foto staan, ben ik erg enthousiast geworden over de simpele methode, waarin het pizzadeeg simpelweg op het rooster geplaatst wordt zonder pizzasteen. Het is gemakkelijk en geeft een fantastisch resultaat.

Zalm was volgens een redelijk standaardrecept dat op de website “Coquinaria” staat. Dus pekelen met grof zout en basterdsuiker.

Kip in vieren gesneden, met bot nog aan de kippenborst + vleugel, vind ik het fijnst op de barbecue, want je hebt goede controle over de garing en toch niet te veel stukken.


80F41A52-3FFA-4E61-A144-B3B03BD12B04.jpeg


77E9BCC8-4299-439A-AD5D-EA07BEB9B7CA.jpeg


5EC88CCF-CC91-4ED5-A396-C60B47E391CE.jpeg


AF886B7B-4D99-47E3-85B9-182CCB5E66E0.jpeg
 
Welkom terug van niet helemaal weggeweest.
Gaat het niet te hard zo de pizza boden direct boven het vuur?
 
  • Leuk
Waarderingen: pip
Nee, ging in dit geval prima en niet te hard. Ik rol het deeg vrij dun uit, en halverwege draai ik de pizza om. Daarna beleggen. Gezien bij Steven Raichlen 😉. Paar schroeiplekjes, maar dat hoort erbij. Erg knapperig! Ik ga in elk geval niet terug naar een pizzasteen voorlopig.
 
Die maak ik nooit! :)
Maar ik maak pizza’s wel bij voorkeur altijd redelijk dun. En ik verwerk ook geen olie in het deeg, zo blijft het knapperiger en minder “broodachtig”.
 
Het ziet er allemaal heerlijk uit. Lekker hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: pip
Lekker maaltje. Leuk die pizza zo op het rooster. Ga dat eens opzoeken hoe dat werkt. Lijkt me leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan