BasBQ
Beef en Steak

International Bacon Weekend 16 en 17 september 2023

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.038
Dit jaar zijn we international Bacon Day vergeten, maar dat halen we ruimschoots in. Het derde weekend van september, 16 en 17 september, is ons bacon weekend.

Op het BBQ Genootschap is het traditie dat we dit weekend vieren. We vieren International Bacon weekend door bacon of iets met bacon te maken, dus MOINK Balls, BLT's, Pig Shots, Pig Candy, het mag allemaal!

Als je nu het bacon stickertje hebt vervalt deze na dit weekend. En als je gedurende dit weekend van 16 september- 17 september iets met bacon maakt en de foto daarvan NIET hier in dit draadje plaatsten ik open een nieuw draadje in Charcuterie waar je dan je foto's kunt plaatsen en dan verdien je de fel begeerde bacon sticker voor het komende jaar! ook hier geldt dat minimaal 1 foto van het gerecht op de BBQ een verplichting is.

Ga je zelf bacon maken, hou er dan rekening mee dat het 8 dagen duurt om deze te maken! Mocht je hier dus geen rekening mee hebben gehouden, dan gaat dit niet meer lukken, excuses voor deze late reminder. We hebben het standaard bacon recept aangepast naar de EU regelgeving. Op deze manier kun je het met ons eigen standaard colorozozout maken.
De berekening is te benaderen via de link in de bovenbalk.

De resultaten mogen in het volgende draadje gepost worden;

 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag,
Pancetta word zo lees ik op Google ook wel italiaanse bacon genoemd en komt ook uit de buik.
Mag dit voor t bacon weekend ook goed gerekend worden?
 
Pancetta is gepekeld en gedroogd mag dus mee doen met bacon weekend, net als ons ontbijtspek.
 
@Frits , spek ligt in de koelkast.
Krijgen we nog een draadje om te posten?
 
Resultaten mogen in het volgende draadje gepost worden:

 
Damn, dan moet ik nog wat verzinnen. Was aan me voorbij gegaan en heb al ander vlees uit liggen.

Maar goed, spek gaat met alles.
 
Damn, dan moet ik nog wat verzinnen. Was aan me voorbij gegaan en heb al ander vlees uit liggen.

Maar goed, spek gaat met alles.
lekker moink balletje, dat gaat er bij ons wel in voor lunch :p
 
Damn, dan moet ik nog wat verzinnen. Was aan me voorbij gegaan en heb al ander vlees uit liggen.

Maar goed, spek gaat met alles.
Oeps! Hier ook even vergeten. Dacht dat ik nog een weekend had. Morgen maar snel naar de slager!
 
Terug
Bovenaan Onderaan