BasBQ
Beef en Steak

Inkbird ISC-027BW met korting bij Amazon

Als je het echt dicht wil hebben kan je alufolie of alutape gebruiken.
Maar is niet echt nodig denk ik.
Belangrijkste is dat uw topvent niet te ver open is, dan krijg je natuurlijke trek door uw kolen waardoor ze te warm worden.
 
Is bij mijn KJ Classic ook. Sluit niet helemaal rookdicht af, maar daar werkt het niet merkbaar minder goed door.
 
Even uppen. Ik ben nog op zoek naar een degelijke thermometer met probes. Momenteel enkel een inkbird kernthermometer

Bij Amazon.com.be vind ik die momenteel aan 101.35
 
Besef wel dat dit een controller is en niet specifieke thermometer. Ja, de functionaliteit zit er in maar als je een thermometer zoekt zou ik niet een controller aanschaffen.
 
Even uppen. Ik ben nog op zoek naar een degelijke thermometer met probes. Momenteel enkel een inkbird kernthermometer

Bij Amazon.com.be vind ik die momenteel aan 101.35
Zelf heb ik deze ,Werkt perfect.
Als je WiFi ontvangst hebt buiten .
IMG_0510.jpeg
 
Besef wel dat dit een controller is en niet specifieke thermometer. Ja, de functionaliteit zit er in maar als je een thermometer zoekt zou ik niet een controller aanschaffen.
Voor zover ik het begrijp is die controller een extra feature om mbhv een fan de temperatuur te controleren.

Gezien de kleine meerprijs vgl gewoon een set met bv 4 probes vraag ik me dus vooral af, waarom niet meteen de controller dan?
 
Bij de Inkbird ISC-007 versie die ik heb (met 'olifanten slang') kan je de controller uitzetten in de app en hem dan gewoon gebruiken als losse thermometer met meerdere probes. Als dit in de app voor de Inkbird ISC-027 kan dan zou dit inderdaad ook kunnen. Ik gebruik hem zelf alleen voor de nachtelijke low & slow sessie en heb nog een Inkbird (wifi) thermometer met meerdere probes die ik voor de kortere 'normale' sessies gebruik.
Omdat de ISC-027 geen eigen display heeft kan dit misschien handiger zijn maar...je kan je geld maar één keer uitgeven 😉
 
Losse thermometers hebben weer voordelen ten opzichte van deze controller. Denk aan een display, waterdichtheid en een accu ipv netstroom.

Maar inderdaaad, je zou hem als losse thermometer kunnen gebruiken maar weeg dan goed de voors en tegens af.
 
Van de sint heb ik de Inkbird isc-027bw gekregen. De veranda was inmiddels af dus ook met dit weer kon ik dit apparaat eens goed testen.

Wat mij opviel waren de volgende punten:
- qua diameter is de aansluiting naar de Monolith Pro 2.0 te smal waardoor er iets te veel speling op zit. Hierdoor moet je deze alsnog aan de voorzijde monteren en dat is een beetje zoeken hoe je dat goed doet maar opzich werkt dat wel.
- De probes werken fijn maar met een temperatuur < 0 afgelopen week zegt de meter in eerste instantie dat de probe niet aangesloten is. Zodra je echter de probe gewoon in het vlees stopt dan zijn ze ineens wel verbonden en dat blijft ook stabiel
- Connectie leggen met het apparaat gaat fijn en hij pakt keurig het wifi 2,4Ghz netwerk zonder dat hij hinder vindt van een gelijknamig 5Ghz netwerk. Dat is met sommige slimme lampen en schakelaars wel een probleem maar dit apparaat doet dat erg netjes

Belangrijkste vraag is natuurlijk kon ik lekker binnen zitten met deze temperatuur en werd het vlees erg lekker? Jazeker. Heerlijk pulled pork gegeten!

Wel zou ik willen weten hoe ik de aansluiting kan aanpassen zodat ik het apparaat aan de zijkant kan plaatsen.
 
Inmiddels weer in de aanbieding bij Amazon.nl. Even de couponcode aanvinken van 46 euro en hij is nog maar 90 euro. Direct besteld :)
 
Heb zelf onlangs de 027 aangeschaft, maar blijft hinderlijk op mn telefoon melden dat probe 2 en 3 niet connected zijn. Dat klopt natuurlijk als ik alleen probe 1 gebruik. Ik kan niet vinden waar ik dit kan uitzetten. Iemand het zelfde meegemaakt?
 
Heb zelf onlangs de 027 aangeschaft, maar blijft hinderlijk op mn telefoon melden dat probe 2 en 3 niet connected zijn. Dat klopt natuurlijk als ik alleen probe 1 gebruik. Ik kan niet vinden waar ik dit kan uitzetten. Iemand het zelfde meegemaakt?
Ik gebruik 'm voornamelijk alleen met de oven-probe en dan krijg ik geen meldingen.
Die ene keer dat ik ook een vlees-probe heb gebruikt kan ik mij niet herinneren dat ik meldingen kreeg over probe 2 en 3, dus helaas.
Heb ook niets uitgezet in de software, voor zover ik mij kan herinneren.
 
Hij is inmiddels weer in de aanbieding bij Amazon.nl met 60 euro kortingscoupon en 10% kortingscode. Zojuist besteld van €159,99 voor €83,99
 
Goeie tip !
Alleen jammer dat er nogsteeds geen adapters zijn gemaakt voor de qeber om On ding op te zetten haha.
 
Gebruikt iemand de controller met een accupack?
Zoja wat gebruiken jullie ?
Ik heb deze ook maar besteld maar gebruik met een accu lijkt me handiger dan met kabel 😏
 
Geen idee wat dat ding verbruikt, de usb stekker zal max 2A zijn? Nou heb ik geen powerbank in huis (oja, de JBL speaker of Makita radio zal kunnen..) maar hoe zuur zal het zijn als je accu leeg raakt tijdens een lange sessie. Ik ga het wel een keer proberen, heb er nu altijd een snoer naar toe gerold.
 
Terug
Bovenaan Onderaan