BasBQ
Beef en Steak

Ierse Brisket test

BensBQ zei:
Hans zei:
Ook wel eens geprobeerd maar viel tegen (te droog naar onze smaak), kan toevallig zijn natuurlijk en eigenlijk mag je niet oordelen na ??n poging maar..........je leest wel meer dat het niet zo'n succes is. :-?

voor mij was dit dus ook een reden dit eens te proberen maar de Ierse brisket die ik gebruikte bevatte best wel wat intramusculair vet wat natuurlijk erg belangrijk is.
Dat bedoel ik dus, over het algemeen wordt alles onder ??n hoop gegooid. Maar hier in Nederland lopen ook runderen door natuurgebieden of bij hobby boeren die zowat alleen buiten lopen door de weilanden.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

 
Tom# zei:
BensBQ zei:
Hans zei:
Ook wel eens geprobeerd maar viel tegen (te droog naar onze smaak), kan toevallig zijn natuurlijk en eigenlijk mag je niet oordelen na ??n poging maar..........je leest wel meer dat het niet zo'n succes is. :-?

voor mij was dit dus ook een reden dit eens te proberen maar de Ierse brisket die ik gebruikte bevatte best wel wat intramusculair vet wat natuurlijk erg belangrijk is.
Dat bedoel ik dus, over het algemeen wordt alles onder ??n hoop gegooid. Maar hier in Nederland lopen ook runderen door natuurgebieden of bij hobby boeren die zowat alleen buiten lopen door de weilanden.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Maar die moet je dan wel net even weten te treffen. ;)
 
Tom# zei:
Maar hier in Nederland lopen ook runderen door natuurgebieden of bij hobby boeren die zowat alleen buiten lopen door de weilanden.

Dat buiten lopen in natuurgebieden klinkt leuk, maar is geen garantie op goed vlees, daar zal het ras toch wel eea in doen.
Hier vlakbij lopen er van die koeien in de uiterwaarden, waar je eens in de zoveel tijd vlees van kan kopen. Niet te eten. Maar mensen kopen het toch want het ziet er zo diervriendelijk uit (terwijl dat eigenlijk niet zo is want de zwakkere koeien worden angstvallig zo veel mogelijk in leven gehouden...) :)
 
Leuk om weer een reportage van je te lezen. Ziet er goed uit: mooie smokering en doorstaat de buigtest. Mijn laatste brisket was een lap leer, dus moet nog even bijkomen van de teleurstelling

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan