BasBQ
Beef en Steak

Iberico vs niet-Iberico ribs

Lekkere test. Ribben zien er beide heerlijk uit. Dit zijn nog eens lekkere experimenten

Ik zal ook eens uitkijken naar Iberico ribben. En dan op de eesterwood methode garen.
 
Phil91 zei:
Ewald zei:
Even een kleine correctie, een Iberico is een scharrelvarken (=biologisch) 1 van de weinige echte varkensrassen die op het land scharrelen en niet in een stal staan.
Hier in NL zijn er maar weinig echte scharrelvarkens (ras), simpelweg een stalvarken in de wei zetten en het een scharrelvarken (biologisch) noemen, die vlieger gaat helaas niet helemaal op al probeert men het wel, daar zijn die stalbeestjes simpelweg niet op gebouwd (lees: voor gefokt)

Het zit ?m in de details inderdaad. ;-)

Heb nog gezocht naar een keurmerk op de Iberico ribs, kon er niks over vinden. (Ook op de website van Hanos over Iberico algemeen niet).  Het enige wat ik zag staan is dat de varkens geboren in Spanje zijn, zegt verder nog niks over de voeding/leefruimte.

De ?normaal-biologische? varkens waren Gaasterlandvarkens, zou ook het betere vlees bij de Hanos moeten zijn. Desondanks vond ik het vlees van de Iberico lekkerder. Biologische Iberico?s hebben naar mijn smaak dus lekkerdere ribbetjes dan biologische Gaasterland varkens.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het smaakverschil zit hem voor het grootste deel in het dieet, een Iberico varken krijgt voor een deel eikels in zijn dieet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan