BasBQ
Beef en Steak

Hoes over Kamado, ja of nee?

Visca

Kooltjesharker
Berichten
124
Goedemorgen,

Mijn Kamado Joe staat lekker buiten te shinen, in weer en wind. Een overkapping of iets dergelijks wil ik niet hebben want dat is me te groot/neemt teveel ruimte in, in de tuin. Zouden jullie een hoes over de Joe doen, of juist niet? De Kamado Joe heeft geen houten onderdelen die heel snel verweren dus in dat opzicht zou hij er prima tegen moeten kunnen. Daarbij vraag ik me af of een hoes nou wel zoveel nut heeft, wordt het daaronder niet ook heel vochtig waardoor het zijn doel voorbij schiet?

Klopt het dat mijn KJC eigenlijk helemaal geen bescherming tegen de weersinvloeden nodig heeft, of zouden jullie toch een hoes (of wat anders) gebruiken?


(ik hoop dat ik dit topic op de juiste plek neergezet heb, zo niet, excuses daarvoor!)
 
Met een hoes heb je kans op condens vorming onder de hoes.
Dit vooral wanneer het eerst koud is dan terug warmer wordt. Uw kamado houd koude vast en vocht slaat neer op uw kamado.
Denk aan een koud pintje😀
Dan heb je veel kans op schimmel in de kamado.
Een hoes is goed tegen stof en ander vuil, echter regelmatig er af menen om te verluchten is aan te raden.
 
Met een hoes heb je kans op condens vorming onder de hoes.
Dit vooral wanneer het eerst koud is dan terug warmer wordt. Uw kamado houd koude vast en vocht slaat neer op uw kamado.
Denk aan een koud pintje😀
Dan heb je veel kans op schimmel in de kamado.
Een hoes is goed tegen stof en ander vuil, echter regelmatig er af menen om te verluchten is aan te raden.
Precies, dat dacht ik dus ook al.
Dan lijkt het me nog beter om gewoon geen hoes er overheen te doen en de Kamado gewoon af en toe even goed schoon te maken ivm stof en ander vuil :)
 
ik heb voor beiden hoezen, en nog geen problemen gehad met condens. Wel voldoende gebruiken :D
 
Oude handdoek er op en hoesje er over. De handdoek zorgt er voor dat er geen condens komt.
 
Schimmel daarentegen...

Valt hier mee. Ik heb een tuin op het noordoosten en mezenbollen rotten bijvoorbeeld al weg als ze 2 dagen hangen. Maar de handdoek zorgt voor luchtcirculatie en op de kamado‘s komt geen schimmel. In de kamado’s wel wat op de vetresten maar niet veel. En gelukkig branden ze prima schoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan