BasBQ
Beef en Steak

Here we go again.

 
 

XJRBear

Kooltjesharker
Berichten
228
Schat wat eten we morgen???
euhm ff nadenken, ...............
Drie keer raden, het begint met een S...... en het eindigt op pareribs.
Natuurlijk wist ik dat deze vraag zou komen en was er op voorbereidt. Moederdag dus moeke hooft niet te koken. Niet dat ze dat anders ook doet. Want ze laat zelfs water aanbranden, nu zeg je dat kan niet, nou geloof mij die van mij flikt het Hoor.

wN7q6Tz.mp4


Maar goed, de voorbereidingen zijn begonnen. Ontvliezen en in de marinade.
Morgen meer beelden en updates van deze run.

U7qztE7.jpg


 
Gelukkig er zijn er meer gezegend met zo'n vrouw als de mijne.

Ze weten vaak wel wat ze willen maar hoe het moet, ho maar.

Succes en aan alle moeders onder ons een fijne moederdag alvast.
 
XJRBear zei:
Want ze laat zelfs water aanbranden, nu zeg je dat kan niet, nou geloof mij die van mij flikt dat gewoon. B-) B-)

 
Bij mij op de app krijg ik de foto niet te zien. Maar ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
 
Okay, hier zijn we dan Max en Ajax gemist, BBQ in de fik net op temperatuur en........... DING DONG. Visite GVD. Dat betekend minder tijd en aandacht voor de ribs. X(
Maar goed, van de nood een deugd maken.

zdxy8G8.jpg

Vanmorgen de Ribs uit de koelkast gehaald, ik heb ze gisteravond al ontvliesd. Marinade is van de BBQ helden. Wat mij betreft een fantastische marinade. Goede combi van zoet en pit. (Madame Jaenette) Daarna de Que klaargemaakt. Moest nog ff wachten met aansteken, ivm moederdag.

zwqd6T6.jpg


0DpdJM7.jpg

E67Z5GF.jpg

Ook dit was een goede reden om nog even te wachten met het aansteken van de Que :)


i8mlm9N.jpg

Sfeer plaatje :D
Maar om 14:00 uur toch maar de boel aangestoken. Besloten dat het 3-2-1 gaat worden, dus na Studio sport eten.

yGWmPXi.jpg

xrdyUkW.jpg


FF een half uurtje op temp komen en we kunnen los.

vcb1KAY.jpg

iTsdiJT.jpg

Iets gas terug en dan kunnen ze er op. :blush: :blush:

3Av9AmC.jpg

uWRoQNY.jpg

De eerste drie uur kan beginnen. Streeftemp tussen de 100 en 150 graden, ik probeer altijd zo'n beetje de midden te pakken +/- 120

8mLEfwY.jpg

8REkA2X.png

Das redelijk gelukt zo te zien.

0MXFl0y.jpg

WaPXBnS.jpg

Inmiddels zitten de ribs in folie en kunnen over een minuut of 10 weer op het vuur. Temp. zit nu op 130 graden.
over een uur het resultaat.
Laatste beelden.
2yzjKUP.jpg

Ze zijn goed gaar. Lijken zwart maar dat komt door de marinade, zijn totaal niet bitter.
tEc5a21.jpg


Dank voor het lezen van dit draadje.
Natuurlijk niet de hele middag op een droogje gezeten.
Deze stond nog in de "kelder"  :p
tEc5a21.jpg








 
Terug
Bovenaan Onderaan