BasBQ
Beef en Steak

Hello Again!

SantaMaria

Tondelzoeker
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik was hier al lid vanaf 2015, maar waarschijnlijk is mijn account verwijderd door een inactieve periode.

Ik barbecue al sinds ik een tang vast kon houden en heb zo'n beetje alle barbecues wel geprobeerd. Sinds een jaartje heb ik een tweedehands Weber Spirit 300 gasbarbecue om eens te testen hoe dat bevalt. Conclusie, niet echt. Hij staat ook onder een overkapping in de tuin en het blijkt dat rookvorming een groter probleem is dan ik had gehoopt. Tenzij je hem compleet schoonmaakt na elk gebruik (grondig) en dat is me net even iets teveel moeite. Daarnaast mis je flink wat directe hitte om mooi te kunnen grillen. Naast de gasbarbecue heb ik nu nog een 57cm weber en een WGA staan. Low & Slow heb ik ook een tijdje fanatiek gedaan, en vind ik ook wel leuk, maar ik merk dat ik grillen toch leuker vind. Misschien een kwestie van te weinig geduld. Daarnaast merk ik dat ik met een combinatie van eerst roken en daarna het gebruik van oven/gasbarbcue of zelfs sous-vide, ook een heel eind kom met lekkere barbecue met een kleine kanttekening op het vlak van de bark uiteraard..

Ik kom hier weer terug om te zoeken naar mensen met ervaring op het gebied van het bouwen van barbecues en in het bijzonder barbecues gebaseerd op argentijnse / santa maria stijl. Ik wil namelijk een stenen barbecue onder de overkapping plaatsen met een schoorsteen naar buiten om de rookvorming onder de overkapping tegen te gaan. Dit wil ik combineren met een rooster met lift en het liefst een draaiwiel

Jullie vinden mij in het DIY foum!
 
Welkom terug!
 
Welkom!
Ik kijk alvast uit om het project mee te volgen
 
Welkom terug
 
Welkom (terug)..
 
Terug
Bovenaan Onderaan