BasBQ
Beef en Steak

Heerlijke Kung Fu Ribfingers (spoiler; zooooo lekker!)

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
206
Spontaan door het lekkere weer zaterdag zin om de Q aan te steken. Gelukkig had ik nog een pakje Angus ribfingers in de vriezer liggen!
Dus ondertussen dat ik aan de slag ging met de kruidenrub en de saus volgens het recept dat ik bij PitmasterX (link onderaan bericht) had gevonden, die laten ontdooien.

De kruidenrub was appeltje eitje; alle ingrediënten had ik in mijn la staan, alleen een kwestie van afmeten en mengen.
Voor de saus bijna een vergelijkbaar verhaal; ‘n uitje, gember en wat teentjes knoflook (ik heb altijd de neiging iets meer te pakken dan in het recept staat, dus nu ook) gesnipperd en aangebakken. Daarna alle natte ingrediënten erbij en even laten pruttelen.

IMG_2190.jpeg

Inmiddels had manlief de Q aangestoken met een stukje rookhout erop en waren de fingers een heel eind ontdooit dus die konden in de rub.
Bij 100 graden de fingers erop gelegd en ruim een uur laten roken.

IMG_2192.jpeg


Daarna ingepakt met nog wat extra honing en wat klontjes boter (stond niet in het recept en was achteraf beschouwd eigenlijk niet nodig) en weer terug op de Bastard. Nog een uur geduld tot ze eraf mochten.

IMG_2193.jpeg


IMG_2194.jpeg

De fingers in een schaal gemengd met de saus en wat brood voor erbij gesneden.
En man man man… wat was dit lekker! Ik zou bijna zeggen het lekkerste dat ik tot nu toe gemaakt heb op de Q! Dat schaaltje ging schoon leeg!

Het recept: https://pitmasterx.com/recipe/186/kung-fu-ribfingers
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk!
Goeie om die ook nog even in te pakken in alu.
Dat heb ik nog niet gedaan met Rib Fingers.
Dank voor de link naar het recept!
 
Die lijken me fantastisch!

Ga ik zeker maken binnenkort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan