BasBQ
Beef en Steak

Handschoen in de aanbieding

Rob65 zei:
Suus76 zei:
Kevlar handschoentjes, en dan nog houdt dat maar voor even. Ik zou altijd voor veilig gaan en gereedschappen gebruiken om echt hete deflector platen en of roosters er uit te halen.
+1 een pizzaplaat of platesetter met wat voor handschoenen dan ook is vingers verbranden.
Ik heb die van de action, je kan er nog geen hete pan mee vastpakken.

Dat is precies wat ik bedoelde met m'n voorzichtige waarschuwing eerder in dit topic. +1
 
Zappa zei:
@dennis

Platelifter misschien?  ;)

Hahaha....wat stom van me, daar had ik serieus nog niet aan gedacht!
Zijn die er eigenlijk voor Primo?
 
https://www.basbq.com/webshop/bbq-accessoires/monolith/detail/2805/monolith-indirectsteen-lifter.html
 
Hmm, ik vind de bge lifter er meer idiotproof uit zien dan dit ding (maar die past natuurlijk niet op.een d plate); dat wordt zelf hobbyen denk ik.
 
ook niet moeilijk als je ziet wie er allemaal een BGE heeft  :D :D :D . Nee, grapje. Ikzelf heb hier bij de primo eigenlijk geen nood aan, nog een enkele keer gehad dat ik de D stones eruit hoefde te halen, als ik iets wilde maken waarbij ik dacht dat ik hem eruit ging moeten halen gewoon 1 D stone gebruiken.
 
Klopt, dat is wel het meest gangbare, maar ik heb weleens dat ik indirect wat aardappelen etc heb, en dan op de andere helft een stuk vlees indirect gaar, en die nog ff wil afgrillen. Dan moet die steen er toch ff uit. En bij een roostertemperatuur van rond de 190-200 graden is die plaat echt takkeheet.
 
daar gebruik ik een paar handschoenen voor die ze ook gebruiken in staalgieterijen. Kan ik gerust een 5 minuten een hete platesetter mee vasthouden.
 
5 minuten? Ja, dat is wel lang genoeg :)
Met mijn handschoenen kon ik het eigenlijk n?t niet halen van uit de primo tot onderin het cart :D
 
Je neemt best hittewerende handschoenen  ipv hittebestendige. Hittebestendigheid hou weinig rekening met de temperatuur die je handen te verduren krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Het probleem van die stevige leren hitte bestendige handschoenen is dat ze nogal stug zijn.
Wel goed voor je handjes maar je moet er ook nog wel mee kunnen werken. ;)
 
dennis zei:
Klopt, dat is wel het meest gangbare, maar ik heb weleens dat ik indirect wat aardappelen etc heb, en dan op de andere helft een stuk vlees indirect gaar, en die nog ff wil afgrillen. Dan moet die steen er toch ff uit. En bij een roostertemperatuur van rond de 190-200 graden is die plaat echt takkeheet.

Verhogingsrooster?

Hier heb ik nooit last van, mijn Primo staat 99 van de 100 keer 1 helft indirect en 1 helft direct, en als ik ruimte tekort kom heb ik altijd nog mijn verhogingsrooster.
 
Ewald zei:
Verhogingsrooster?

Dat is eigenlijk wel een idee; voor de ruimte heb ik het niet nodig, maar zou ik inderdaad kunnen gebruiken om 1 zijde vrijwel altijd met directe hitte tot mijn beschikking te hebben.
 
Brecht zei:
daar gebruik ik een paar handschoenen voor die ze ook gebruiken in staalgieterijen. Kan ik gerust een 5 minuten een hete platesetter mee vasthouden.

Een linkje naar deze handschoen zou fijn zijn :)

Ik heb een tijdje geleden een paar lashandschoenen gekocht, maar daar voel ik de hitte van een rooster toch ook al vrij snel doorheen. Ben op zoek naar wat beters ter vervanging.
 
Vandaag het rekje voor de bcc uit de bbq getild met de handschoenen van Van Cranenbroek. Ging prima en voelde niets van de hitte.
 
Heb nu twee weken de handschoen van van Cranenbroek, prima ding. Je moet er geen vijf minuten een hete platesetter mee vast houden, maar dat lukt me ook overbodig.. Het is in ieder geval veel functioneler dan ovenwanten!

Verstuurd vanaf mijn MIX met Tapatalk

 
dromer1967 zei:
Brecht zei:
daar gebruik ik een paar handschoenen voor die ze ook gebruiken in staalgieterijen. Kan ik gerust een 5 minuten een hete platesetter mee vasthouden.

Een linkje naar deze handschoen zou fijn zijn :)

Ik heb een tijdje geleden een paar lashandschoenen gekocht, maar daar voel ik de hitte van een rooster toch ook al vrij snel doorheen. Ben op zoek naar wat beters ter vervanging.
Ben ook wel benieuwd naar deze handschoenen.. ;-)

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

 
Ik gebruik ook al jaren lashandschoenen. Hier kan ik gloeiende kolen mee pakken zonder dat ik last krijg. Ik heb grijze lashandschoenen van koeienleer. Het enige is dat ze erg stug zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan