BasBQ
Beef en Steak

Hallo van Edwin

Edwin84

Stoker
Berichten
359
Hallo allemaal,

In het verleden al eens lid geweest maar kwam erachter dat mijn account het niet meer deed, dus nog maar eens aangemeld :D. Bij deze stel ik mezelf graag voor.
Mijn naam is Edwin, 39 jaar en woon samen met mijn vrouw en kinderen van 4 en 1 jaar.

Al geruime tijd lees ik voornamelijk berichten op het forum. BBQ-en is een leuk onderwerp om over te lezen en de recepten hebben me al vaak geholpen. Al vele jaren grill ik op een BBQ waarvan ik het merk niet weet. Een keer gekocht bij Hornbach. Ziet eruit als op onderstaande foto. (hoe heet dit type BBQ eigenlijk?). In ieder geval heel veel plezier van gehad en altijd een fijne BBQ gevonden.

1200x1165.jpg


Hierop veel lekkere dingen gemaakt. Voornamelijk vlees zelf marineren en kruiden met lekkere recepten van dit forum en andere websites, maar ook sauzen en salades zelf maken in plaats van kant en klaar kopen vind ik leuk en lekker om te doen. Destijds het boek Smokey Goodness kado gekregen en paar recepten uit gemaakt. Dit jaar BBQ-en met Nick kado gekregen omdat veel recepten uit Smokey Goodness toch wel lastiger waren op mijn BBQ en hier wat meer basic recepten in staan.

Low-en-slow is echter wel lastig op zo'n ding behalve dan worst en kippenpoten die je op de indirecte kant legt om niet te snel te verbranden. Daarom nu op zoek naar een nieuw apparaat. Het wordt een kamado. Was eerst na veel Youtube video's kijken en hier op het forum lezen uitgekomen op een Grill Guru elite omdat die compleet is was accessoires betreft en ook de betaalbare prijs weegt mee natuurlijk. Na het bezoek aan een BBQ-speciaalzaak toch aan het kijken voor de Kamado Joe Classic 1 op advies van de verkoopadviseur gezien het relatie kleine verschil in prijs. Deze ga ik binnenkort bestellen en dan me verder in het diepe gooien in deze hobby. Deze week ter voorbereiding ook het E-book gekocht van Het Vuur de Baas (helaas was de fysieke versie niet meer te koop) en in twee avonden heerlijk doorgelezen. Dit heeft mijn enthousiasme alleen maar aangewakkerd voor deze mooie hobby en me doen besluiten me te registreren op het forum.

Heb nog wel twee kleine vragen aan jullie die ik niet een eigen topic waard vindt:

1. Waar leggen jullie je hete onderdelen zoals de plate setter of een heet rooster als je deze tijdelijk uit de kamado haalt? In Youtube videos zie je van alles uit de kamado komen met uiteraard handschoenen aan, maar niet waarop het wordt neergelegd.


2. Is het op het forum toegestaan een link te delen of verwijzen naar een recepten website of Youtube kanaal als je iets lekkers hebt gemaakt? Wil geen reclame maken voor andere content makers maar vind het ook niet fair om niet de bron van een recept te vermelden.

Voor nu wil ik jullie allemaal nog bedanken voor het fijne leesplezier van dit forum en alle adviezen op de vragen van andere forumleden en de gedeelde recepten die mij al geholpen hebben.
 
Welkom (terug) Edwin!
Je huidige BBQ ziet er uit als een Boretti Carbone.
de hete delen leg ik vaak op mijn andere bbq of op de (koude) kolenring van Weber, een koude gietijzeren pan of ik hang ze naast de bbq.
veel plezier met je nieuwe aanwinst alvast, wel zien graag je verslagen terug, en of je linkjes mag plaatsen weet ik ook niet, maar ik neem aan dat er snel iemand zal reageren die daar wel antwoord op heeft.
 
Edwin van harte welkom (terug).
 
Welkom (terug)
Grappig ik heb precies dezelfde bbq van Hornbach. Inmiddels staat ie te verstoffen in.de garage
Je verhaal is heel herkenbaar. Heb ook getwijfeld over de Grill Guru elite maar uiteindelijk voor een Monolith gegaan (t was of die of de kamado Joe 1.) Enorm blij mee en low en slow gerechten maken is geweldig. Word steeds enthousiaster. Wat een verschil met de oude bbq.

Hete delen ben ik nog een beetje zoekende in. Heb een houten plank die over het algemeen voldoet. Alleen een loeihete plate setter deze week vond ie niet zo leuk. Heb voor die momenten nog het rvs plate setter frame dat bij de kamado zat. Heb het pro systeem er bij gekocht. Op zn kop werkt het prima om het pro systeem met plate setters op te zetten

Heel veel bbq plezier gewenst!!
 
Welkom Edwin!

Hete pannen en deflectors leg ik op oude pannendragers van een fornuis.

Deze heb ik ooit eens ergens over gehouden en zijn voor van alles makkelijk.

We gebruiken ze zelfs buiten als onderzetters bij hete pannen.
 
Bedankt voor de leuke reacties. Ramona inderdaad toevallig dat we dezelfde ervaringen hebben met die BBQ. Weet nog niet of ik hem wegdoe. Voor groter gezelschap is de kamado misschien te klein. Maar zie hem ook wel veel stof happen.

Denk nog even na over de suggesties van de hete onderdelen. Heb geen pannenzetter over. Tuintegels vind ik ook een goed idee maar dat is wel erg zwaar. Zocht iets wat ik op het zijplankje van de kamadokar kon leggen. Zou een braadslee een goed idee zijn? Zie namelijk dat jullie ook met ijzeren onderdelen aankomen. Die kan in de oven ook hete temperaturen aan. Dan is die multifunctioneel als uitlekbak voor vlees maar ook voor hete onderdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan