BasBQ
Beef en Steak

Hallo bbq'ers

Oxigeon

Tondelzoeker
Berichten
10
Goedemorgen,

Sinds een jaar of 12 in het bezit van een barbecook gasbarbecue (van de Cranenbroek). Ben eigenlijk altijd geweest van het hamburgertjes draaien en eten. Ook het gemak van aansteken en gaan vond ik 12 jaar geleden beter dan liggen te klooien met een kolenbbq (was toen 23)

Wilde toch eens wat meer gaan doen wat betreft bbqen dus ga ik proberen met deze gas barbecue nog eea te maken. Wanneer het daadwerkelijk overslaat wil ik dan toch de stap gaan maken naar een kolenbbq. Heb nu een bbq met 2 branders dus indirect iets warm maken zou geen probleem moeten zijn.

Heb vandaag de temperatuur meter van de bbq zelf eens gecheckt. In een glas kokend water doen en kijken waar hij op uit komt. Metertjes geeft tegen de 80gr aan. Deze lijkt dus niet meer zo goed te werken.

Aangezien ik toch een temperatuur meter moet hebben voor de bbq (binnen temperatuur van de bbq en kerntemperatuur) maar eens op zoek gegaan.

Uitgekomen bij een Meater+. Deze werkt fijn draadloos. Nu te krijgen voor 105 bij Bol of 116 bij meater zelf waar je ook nog handschoenen en een saus erbij krijgt. Moet deze nog bestellen maar moest eerst even kijken of de meter van de bbq zelf het nog enigsinds deed. Die werkt dus wel maar heeft enige afwijking. Maar voldoende voor slow cooking denk ik.

Hoop in elk geval dat het gaat bevallen zodat ik snel maar een kolen bbq of een ei kan gaan. De kosten van een ei vallen me op dit moment nog wat tegen haha.

Gr. Sjoerd
 
Welkom hier
Hopelijk gaat het je idd bevallen.
Zie het als een uitbreiding van je keuken. Alles wat we vroeger in de oven maakte gaat nu op de bbq en meer.

Het Is zo veel malen lekkerder.
Uiteraard dienen je spullen aan enige eisen te voldoen, maar dat hoeft niet de wereld te kosten.
Als je bbq goed kan afsluiten zodat er geen valse lucht binnen kan komen ben je een heel eind

Succes
 
Welkom!
 
Welkom op het forum!

Oriënteer je eens op marktplaats voor een gebruikte Weber kogel, daar kan je in principe ook alles op maken wat je op een keramische ei kan maken alleen kost deze een fractie van wat je voor een ei betaalt, bevalt het niet ben je geen vermogen kwijt ( maar dat kan ik mee eigenlijk niet voorstellen ;) )

Succes met beslissen.
 
Dank allen voor de hulp alvast. Inmiddels vandaag via amazon een temperatuurmeter op de kop getikt. Is geen Meater+ geworden omdat ze daarvan zeggen dat een weber kettle weliswaar een soort van kooi van faraday (stalen bak) wordt. Je krijgt dus geen waardes meer te zien op je telefoon.

Dus gewoon een bekabelde Inkbird IBT 26s aangeschaft. Schijnt ook een bereik van +/- 50mtr te hebben dus moet ook wel goedzitten.
 
Dank allen voor de hulp alvast. Inmiddels vandaag via amazon een temperatuurmeter op de kop getikt. Is geen Meater+ geworden omdat ze daarvan zeggen dat een weber kettle weliswaar een soort van kooi van faraday (stalen bak) wordt. Je krijgt dus geen waardes meer te zien op je telefoon.

Dus gewoon een bekabelde Inkbird IBT 26s aangeschaft. Schijnt ook een bereik van +/- 50mtr te hebben dus moet ook wel goedzitten.
Hallo en welkom hier!
Ik krijg binnenkort mijn eerste Kamado en dat betekent dat mijn Weber Master Touch GBS (E-5750) dan ook een keer op Marktplaats gaat. Ik hoef er denk ik maar weinig voor te hebben (heb nog niet echt beeld bij wat die dingen doen op Marktplaats maar ik hoef er niet de hoogst mogelijke prijs voor), dus als je een tweedehandsje wil kan je me gerust een berichtje sturen :)

Qua smaak zou ik de stap naar kolen/briketten i.p.v. gas je zeker aanbevelen, die rook geeft echt een bult meer smaak mee :)
Daarnaast kan ik het advies van hierboven beamen, op een Weber kan je in principe alles maken wat je op een Kamado ook kan, dus begin daar lekker mee, overstappen naar een Kamado kan altijd nog (zo heb ik het ook gedaan :) )
 
Laatst bewerkt:
Sjoerd, van harte welkom.
 
Vandaag dan toch een beetje de knoop doorgehakt. Het wordt niet de gasbbq. Het wordt geen weber maar het wordt toch echt een Kamado.

Morgen ga ik maar de Hornbach en haal ik de Grill Guru Large. Had wat op internet gezocht en kwam eerst op een andere site uit waar ze adverteerden met compleet. Hiervan was de goedkoopste optie €780.

Na eens goed de beschrijving te hebben gelezen bij de HB blijkt deze ook compleet te zijn voor €649. Dus daar is mijn keuze op gevallen.
 
Welkom Sjoerd. Gefeliciteerd met je keuze.
Veel plezier ermee

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mag ik je dan feliciteren met de aanschaf .
Je zal versteld staan wat je allemaal met een kamado kan doen !
Tip ! Regel er ook een zak grill guru houtskool bij , niet slecht spul.
En dan maar gauw een lekkker run maken op gg large .
 
Vandaag is dus de grote dag! Dat belooft veeld goeds.
Inderdaad vanmorgen al naar de dichtstbijzijnde Hornbach gereden wat toch wel een stukje rijden is. Inmiddels de vuurbox en onderstel in elkaar gezet. Nu eventjes wachten op mijn wederhelft om het ei op het onderstel te tillen. Qua gewicht is dit wel te doen maar qua lompigheid van de grote van het ding niet.

Mag ik je dan feliciteren met de aanschaf .
Je zal versteld staan wat je allemaal met een kamado kan doen !
Tip ! Regel er ook een zak grill guru houtskool bij , niet slecht spul.
En dan maar gauw een lekkker run maken op gg large .
Heb bij de welkoop een zak Marabu meegenomen. Die wordt op verschillende fora wel goed aangeschreven.
1000033022.jpg
1000033021.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan