BasBQ
Beef en Steak

GrillEye Pro

Hari-Bo zei:
SmokerB zei:
Ik heb me niet ingelezen in het apparaat maar als hij op je thuis wifi netwerk verbonden werkt zou dit wel moeten kunnen. Zijn wat aanpassingen voor in je modem nodig maar zou mogelijk moeten kunnen zijn dan.

Dat zal dan geconfigureerd moeten worden via port forwarding op het modem. Kan je in de app wel handmatig een IP adres invoeren om naartoe te verbinden?

Precies, dan is alleen inderdaad nog de vraag of je een ip kan defini?ren. VPN zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn als je modem/router het ondersteund.
 
Ik heb m ook maar gekocht  B-) ben toch wel weg van de wifi functionaliteit, dat geeft zeker de doorslag om voor een grilleye pro plus te gaan.

Wie kan mij vertellen of het ding het kan waarderen als het in de regen hangt tijdens een sessie?
kan nergens vinden of het ding water resistant ofzo is.
 
De Grilleye Pro is NIET waterbestand. Een paar spatjes zullen niet direct kwaad kunnen maar een nacht buiten laten staan is niet aan te bevelen. Ik denk dat je van een lege drankkoker met plastic omhult de Grilleye prima beschermen kan.
 
SmokerB zei:
Ik heb m ook maar gekocht  B-) ben toch wel weg van de wifi functionaliteit, dat geeft zeker de doorslag om voor een grilleye pro plus te gaan.

Wie kan mij vertellen of het ding het kan waarderen als het in de regen hangt tijdens een sessie?
kan nergens vinden of het ding water resistant ofzo is.

Op de site te vinden van de fabrikant https://grilleye.com/support/.

vwQFyYl.png


Kan wel tegen iets luchtvochtigheid maar niet zodra er condens op het apparaat blijft zitten, vandaar ook geen IP-classificatie want komt er kort op neer dat water en de GrillEye geen ideale combinatie is.  ;)
 
Thnx, helemaal overheen gelezen.

Dan gaan we er maar wat moois voor maken waar hij wel veilig mee in de regen zijn werk uit kan oefenen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Hallo,

Ik ben sinds vandaag ook bezitter van een GrillEye Pro +, heb hem ook gelijk uitgetest.
Regelmatig verbrak de verbinding met de app en de afstand van telefoon naar app was misschien 10 meter. Wie heeft hier ook last van?
 
Ik heb de GrillEye Pro+ inmiddels ook en ben erachter gekomen dat hij niet werkt op een WiFi Mesh netwerk zoals TPLink Deco of Netgear Orbi. Hij verscheen wel op mijn netwerk, maar deed verder niets en er stond een streep door het nieuwe cloud icoon. Ik heb nu een 'ouderwets' access point(*) met een eigen ssid aan ons netwerk toegevoegd en daar doet ie het vooralsnog prima op.

(*) Ziggo Mediabox XL/Horizon staat lekker dichtbij de tuin ;-)
 
Mijn ervaring is dat de ontvanger in de grilleye pro erg zwak is. Ik heb er een long range Access point voor hangen en zelfs daar heeft hij nog moeite mee. Ik ga van de zomer verhuizen naar nieuwbouw met triple glas etc. Ben bang dat ik er daar een over het stroomnet in de schuur moet hangen om in de tuin Wi-Fi te krijgen.

Ben it'er dus vind dat uiteraard leuk om mee te knutselen maar voor minder technische gebruikers vind ik de grilleye pro eigenlijk nog niet sterk genoeg ontwikkelt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Tja WiFi Internet het is wat.
Zelf heb ik bij de tuin renovatie twee (LAN Cat 6) internetkabels naar de schuur in de tuin getrokken vanuit de meterkast en daar een AP met eigen netwerk op aangesloten.
WIFI is daardoor geen gezeur meer.

Los daarvan ben ik wat BBQ aangaat analoog en zeker geen WiFi app bbq er.
1d76127082b7b4c8c3e54259980d7ea8.jpg
 
 
 
 

Melis

Sprokkelaar
Berichten
35
Hallo,

Ik ben sinds vandaag ook bezitter van een GrillEye Pro +, heb hem ook gelijk uitgetest.
Regelmatig verbrak de verbinding met de app en de afstand van telefoon naar app was misschien 10 meter. Wie heeft hier ook last van?

Super veel last van. Heb het product direct teruggestuurd, dit bederft mijn plezier. Dit is inderdaad geen product voor een bbq-er maar voor een it-er. Ik wilde het product resetten, kreeg een uitleg van de supportdesk: ronduit lachwekkend: router uitzetten omdat ik geen verbinding mag hebben met de router als ik hem wil resetten......
 
Mijn GrillEye Pro+ is gisteren binnengekomen en heb hem vandaag uitgebreid getest.
Het koppelen en instellen met de telefoon was in een mum van tijd gebeurd. Daarna koppelen met de wifi was ook geen enkel probleem.
Toen heb ik hem op het verste punt van de tuin bij de smoker gelegd met 1 probe aangesloten en de hele dag verder vanalles gedaan. Afstand was zo'n 11 meter van de wifi router (die ligt binnen vlakbij de achterdeur), deur was soms open en meestal dicht.
Geen enkel "niet verbonden alarm" gekregen, waar ik ook was in huis had ik verbinding. Zelfs op verschillende locaties buitenshuis bleef ik verbonden met de GrillEye door de relatief nieuwe cloud functie.
Al met al vind ik het tot nu toe een geweldig apparaat.
Misschien hebben de bovenstaande problemen met de firmware te maken? Ik zit op firmware 001.131 en app versie 1.6.0.
 
Terug
Bovenaan Onderaan