BasBQ
Beef en Steak

Goedemorgen

Bert501796

Tondelzoeker
Berichten
4
Hallo forum, ik ben Bert en wil me verdiepen in het roken van vlees/vis/... . Ik ben op zoek naar input betreffende aankoop eerste smoker en om natuurlijk in het algemeen kennis en ervaringen te delen. Groeten,
Bert
 
Hoi Bert,
welkom bij het Genootschap
 
Bert, welkom bij de club.
Er zijn zoveel barbecues waarmee je kan roken, beginend met een Weber, offset smoker tot aan een kamado. Met alle kan gerookt worden, met de een wat makkelijker dan de andere. Wat belangrijk is zijn de gerechten die je wil gaan maken en de hoeveelheid personen die ervan moeten eten. Dan komt natuurlijk de grote vraag wat wil je eraan uitgeven.
succes met je zoektocht.
 
Dag Bert, ik ben nog steeds een beginnende smoker.😉
De meeeste inspiratie haal ik op dit forum. Succes.
 
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties! Ik zou voornamelijk vlees, vis en groenten willen roken. Bijv. Pulled pork varkensschouder, ribben, chipotle, ... Ik zou het voornamelijk willen doen voor eigen gebruik. Anderzijds hebben we graag volk over de vloer en koken we al eens makkelijk voor 6 man. Mijn oog was gevallen op een Taino Yuma. Ik zie daar voornamelijk de voordelen van het zowel kunnen roken als gewoon grillen met zo'n offset bbq. (Ik heb nu een Weber gas bbq staan maar die is binnenkort aan vervanging toe en wil opnieuw overschakelen naar houtskool) De Yuma vond ik ok van prijs, 450€. Uiteraard kan je veel duurder gaan maar ik dacht dat dit wel volstond als beginner om de basics onder de knie te krijgen? Verschillende soorten hout, temperatuurcontrole, gerechten, etc... Ik wou er nog een extra thermometer aan toevoegen om alles beter te kunnen monitoren. Ik had al eens gekeken naar reviews maar die zijn erg schaars. Lijkt jullie dit een goede keuze? Good call ;-)? Groeten!
 
Welkom bij het genootschap
Een omschakeling van gas naar een andere brandstof word een les temperatuur beheersing dan, maar met geduld en lezen komt dat goed

Voor een thermometer kan je “effe” zoeken, komt vaak in losse onderwerpen voorbij
 
welkom ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan