BasBQ
Beef en Steak

Gerookte Ganzenborst

noskos zei:
KarmeFrank zei:
noskos zei:
Als ik me niet vergis staat er een koudgerookte versie in het receptendeel.

ben nu al een tijdje aan het zoeken maar het wil me niet lukken een koud gerookte ganzenborst recept te vinden . heb je een linkje misschien ?

Heb ik, dankzij Frits, kon hem zelf ook niet meer vinden ;) Met excuses voor de foto uit de oertijd. Gelukkig zijn we daar beter in geworden :)

Komt ie Koud gerookte ganzenborst

:D bedankt ik ga het doorlezen
 
Zat net ff te kijken naar de foto?s, mooie nel in een Jopen glas? :-O
 
Mooi gedaan Bram, mijn complimenten :) volgens mij heb ik ook nog nooit gans gegeten :-? maar ben er wel heel erg nieuwsgierig naar, ik ga toch eens vragen bij de poelier of hij gans heeft of eraan kan komen, niet alleen voor ons maar ook voor mijn 5 Noord-Amerikaanse tijgers ;) ze eten hier rauwe (zonder veren maar wel met bot) wilde eend, kwartels en patrijs dus misschien ook wel gans :) duif vinden ze dan weer niet te eten.
 
Mooi gedaan Bram hier ook nog nooit gans gegeten maar het ziet er wel lekker uit  :)
 
Kannonne Bram. Hoe ga ik hier nog overheen. Walgelijk lekker ziet het eruit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Prachtig gedaan Bram, complimenten ook voor je bierkeus!

Koud gerookt (na eerst pekelen en drogen) krijg je een meer als gedroogde ham / prociuto smakende lekkernij. Ik deed dat met makkelijker verkrijgbare eendenborst... zalig ook!

Succes met de wedstrijd!
 
Wat een heerlijke precentatie van de "Niels Holkerson | RIP, taxi centrale".
Ben zelf geen liefhebben van lopend wild, maar de vliegende variant smaakt me wel, ga het zeker zelf eens maken.
 
 
 

Sticky Fingers

Pitmaster
Berichten
540
Mooie uitvoering Bram van een heerlijk stukje wild! Heb je hier ook het recept van kwa verhoudingen ? Dit lijkt me lekker om eens te maken.
 
3de9a9384b3141a31ce1780422becb67.jpg

Heerlijk hoe jij het maakt. Ziet er toppie uit.
Enkel met het bier plat leggen heb ik problemen, krijg daar hoofdpijn van.
 
Weet jij welke soort gans dit was? Zo is qua bakken nijlgans en brandgans meestal vele malen malser dan de meer voorkomende grauwe gans proef je dat verschil ook met gerookte borst ?

Groeten Frank

P.S. het is inderdaad zo dat vele jagers niet weten wat ze met de ganzen aanmoeten. onbekend maakt onbemind, de poelier wilt ze niet en hun vriezers zitten vol.

Er zitten meer ganzen dan een jager vaak zelf kan opeten, of hij moet elke dag ganzenborst willen eten. Maar om terug te komen op je vraag ja je proeft het verschil als je ze op dezelfde wijze (dus kruiden) bereidt. Ik heb zelf nog nijlgans, grauwe gans en wat Canadese ganzenborsten in de vriezer liggen. Als ik ze rook, gaan ze allemaal in dezelfde pekel en in 1x op de bbq.
Ik weet niet of het persoonlijk is of niet, maar ik hoor van de jagers hier, dat nijlgans het minst lekkere is als het normaal gebakken wordt, maar juist wel weer het lekkerste als het gerookt is, omdat het malser vlees is, en gerookt vaak ook koud wordt gegeten.
Maar als je toch zelf jaagt of jagers kent, vraag ook zeker naar wilde eendenborst, jagers die zelf niet roken willen daar vaak ook wel vanaf. Ik vraag ook elk jaar ree-rug maar die krijg ik nooit... heel vreemd. :)
 
Ken je geen jager.... Ik zie ze net in de folder staan van de Sligro. Eend en Gans.
 
Gans, dat heb ik nog nooit op. Het ziet er heerlijk uit zo op dat plankje. Knap van je dat je ook weet hoe je zo’n gans moet slachten. 👏 Zou niet mijn ding zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan