BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde tomatensoep

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
200
Vanavond weer eens iets heel anders op de bbq; de ingrediënten voor de tomatensoep kregen eerst een lekker kleurtje voor ze in de soep mochten.
Geen moeilijk recept maar wel heel lekker!
(Recept van Jelle Beeckman)

IMG_6336.jpeg


Tomaten, wortel, gember, ui en knoflook grillen op een hete Q.

IMG_6337.jpeg


Bouillon, dragon, peterselie en wat boter erbij in een grote pan. Groenten erbij.

IMG_6338.jpeg


Kleine balletjes draaien van gehakt met wat peper, zout en Italiaan kruiden.
Eerst ff de soep pureren voordat ze erbij kunnen 😉 en wat room erdoor roeren.
Brood even afbakken op het rooster.

IMG_6339.jpeg


Balletjes in de soep mee laten koken tot ze gaar zijn. En dan smullen maar!

IMG_6340.jpeg


Oh en dan nog even… gewoon omdat het kan, nog een andere creatie van dit weekend.
Niet voor het bijzondere gerecht maarrrr….

IMG_6341.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde zeggen; lekker soepie van de bbq is altijd goed, hoe kan je dag nog stuk.
Stuur je daarna zelf het antwoord.
Vette burger, glaasje wijn, uitzicht: Vakantie.

Poah!
 
Ik wilde zeggen; lekker soepie van de bbq is altijd goed, hoe kan je dag nog stuk.
Stuur je daarna zelf het antwoord.
Vette burger, glaasje wijn, uitzicht: Vakantie.

Poah!
Ja dat is toch het ultieme genieten… het was maar 1 nachtje maar wat een heerlijk weekend!
 
Lekker hoor Sabine! Optimaal genieten van een mooi weekend met allemaal lekkers 😋
 
Dat ziet er zeer fijn uit!
 
ook lekker zo zeg... stomme vraag mss... die knoflook bol... die blijft gewoon heel en met " schil" in de soep? En maal je die met de staatmixer gewoont " weg" ...

Zeker eens proberen zo. Heb je mss een linkje naar het recept (y)

Thxs
 
Laatst bewerkt:
ook lekker zo zeg... stomme vraag mss... die knoflook bol... die blijft gewoon heel en met " schil" in de soep? En maal je die met de staatmixer gewoont " weg" ...

Zeker eens proberen zo. Heb je mss een linkje naar het recept (y)

Thxs
De bol knoflook gaart en als je hem dan even af laat koelen kun je hem gewoon leegknijpen.
Het recept staat op het Instagram account van Jelle Beeckman.
 
Wat boter ... Dat is alla Jeroen Meus, een beetje boter en dan zie je hem daar 2 pakken van 250gram gebruiken. Een "beetje" boter heet dat dan :)
 
Het idee is super en voor de liefhebben zal het een feest ik de mond zijn.

Zelf ben ik niet zo een liefhebber van doorgedraaide (zo noemen we dat hier) soepen en ook niet van tomaten in soep :D Mijn vrouw is net het tegenovergestelde. Dus denk dat ik dit voor haar eens moet gaan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan