BasBQ
Beef en Steak

Friet van de Q

Vandaag maar even weer proberen. De laatste keer bakten de frieten aan de gaatjesschalen aan.
Is het een optie om ze in een gewone dichte schaal te gooien, of worden ze dan niet krokant?
 
Volgende keer bij de Hanos of Sligro maar eens kijken voor eendenvet.
Leuk gerecht om te maken, en op 200 graden kun je gelijktijdig ook nog wat jodenhaasjes bereiden dus dan wordt het helemaal een feestmaal.
Bedankt voor je draadje.
 
Friet op de Q al meerdere malen gemaakt. Alleen nog niet met eendenvet.  Deze gaan we eens proberen.
 
joko zei:
Vandaag maar even weer proberen. De laatste keer bakten de frieten aan de gaatjesschalen aan.
Is het een optie om ze in een gewone dichte schaal te gooien, of worden ze dan niet krokant?

Vreemd, hier bakken ze niet aan, maar de schalen die ik heb hebben een anti aanbaklaag, en wel goed omschudden in gesmolten eendenvet
 
Misschien hebben die van mij geen anti-aanbaklaag, geen idee eigenlijk.
Heb ze gisteren maar ff in de oven gegooid (I know....), maar waren heerlijk!
 
joko zei:
Misschien hebben die van mij geen anti-aanbaklaag, geen idee eigenlijk.
Heb ze gisteren maar ff in de oven gegooid (I know....), maar waren heerlijk!

1 van de schalen die ik gebruik zijn pizzaschalen van de Action, spot goedkoop en ze werken.

Pizzabodem-maken-7-400x300.jpg


de 2e schaal die ik gebruik is hoger zodat bij ruimtegebrek de schalen op elkaar gezet kunnen worden
 
Ewald zei:
joko zei:
Misschien hebben die van mij geen anti-aanbaklaag, geen idee eigenlijk.
Heb ze gisteren maar ff in de oven gegooid (I know....), maar waren heerlijk!

1 van de schalen die ik gebruik zijn pizzaschalen van de Action, spot goedkoop en ze werken.

Pizzabodem-maken-7-400x300.jpg


de 2e schaal die ik gebruik is hoger zodat bij ruimtegebrek de schalen op elkaar gezet kunnen worden

Top, ga ik halen. Dank je!
 
Terug
Bovenaan Onderaan