BasBQ
Beef en Steak

Even voosrstellen

 
 
 

Bart1978

Pitmaster
Berichten
750
Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Bart, 38 jaar oud en sinds enkele jaren bbq verslaafd.
Ik woon in Noord Holland en heb mijn jongen jaren op een schip gewerkt waardoor ik veel vrije tijd had tussen de reizen door.
in die tijd had ik een merkloze kolen barbecue met grote roosters, maar na een jaar waarin de Q ruim 30 keer zijn werk had gedaan, besloten om iets nieuws aan te schaffen.
Ben nu in het bezit van een Barbecook 3.0 Snow, maar niet tevreden met de roosters. de BBcook heeft ge-emailleerde roosters welke lastig te reinigen zijn zonder de emaille te beschadigen.
nu op zoek naar nieuwe RVS of gietijzeren roosters of een nieuwe Q, en hoewel het aansteken en op temperatuur houden van de gas gestookte Q makkelijk is, begin ik na het lezen van de forums hier toch weer aan kolen te denken.

dit jaar ben ik begonnen met Pulled Pork, gemaakt van procureur 2.5 of 3 kilo. en door het gemak van de temperatuur en de eerst keer nogal laat gaar hebben van het vlees, kies ik er voor om deze de avond van te voren al op de grill te leggen. Voor de smaak uiteraard wel met rookhout boven de branders.
Toevallig gaat er vanavond weer een op de grill vanwege een verjaardag, dus ik zal de voortgang posten, op naar mijn eerste sticker!!
 
Welkom!
 
Welkom  :)
 
Welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan