BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

Phil91

Tondelzoeker
Berichten
18
Hallo Gents,

Toch maar even voorstellen. De afgelopen 4 jaar heb ik vol plezier met een Weber Spirit gewerkt en merkte ik dat ik steeds meer de grotere stukken vlees ging waarderen tov een grill vol hamburgers en sat?. Op zich ging het prima op gas, maar ik miste toch het echte BBQ gevoel wat kolen met zich meebrengen.

Veel rondgekeken en uiteindelijk is mijn oog op een Bastard Large Urban edition gevallen. Wat een pracht apparaat.

Zit meteen met een vraagje, hoe veel kolen gooien jullie in het ei? Afgelopen weekend moest de BBQ op een temperatuur van 200c komen en dat ging zeer gestaag. Vraag me alleen af hoe dat zal gaan als ik volgende week pizza wil maken op 350c.

9657780b9f39ff6d36dbe11095bea217.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom op dit forum Phil
Ik gooi de mand vol met kolen en als je klaar bent de boel dicht en de rest kun je de volgende keer gebruiken
 
Welkom hier!
 
picosuma zei:
Welkom op dit forum Phil
Ik gooi de mand vol met kolen en als je klaar bent de boel dicht en de rest kun je de volgende keer gebruiken


Dat dichtdoen van de schuiven doe ik inderdaad, verbaas me er nog steeds over hoe zuinig een ei is.. Bij de bastard zit een kolenmand, gewoon tot de rand vullen zou genoeg moeten zijn voor pizza?

Snel maar eens uitproberen dan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou er meer in doen dan uitsluitend het vullen van die Kick-Ash basket. Op hoge temperaturen (300+) vreet ook een ei flink houtskool ;)

 
Hoi Phil,
welkom bij het Genootschap
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
Voor pizza zeker tot of hoger dan het onderste keramische deel vullen.

Doe wel eerst een paar keer op lagere temperatuur. Dat staat in de handleiding
 
noskos zei:
Van harte welkom bij het Genootschap!
Voor pizza zeker tot of hoger dan het onderste keramische deel vullen.

Doe wel eerst een paar keer op lagere temperatuur. Dat staat in de handleiding


Klinkt toch als een feestje, het ei veel en vaak aansteken om m lekker te laten wennen aan hogere temperaturen. Low en slow beginnen, volgende week een PP erop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan