BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

keesduif

Tondelzoeker
Berichten
7
Hoi allemaal. Ik ben Kees van Duijvenbode. 66 jaar, getrouwd, 2 kinderen en 4 kleinkinderen. Wij wonen in Rotterdam in een flat op de 12e etage. Daar komt dus niks van BBQ'en terecht. Maar 7 jaar geleden hebben we een stacaravan gekocht in Rijsbergen (vlakbij Breda) en daar moest natuurlijk al vrij snel een BBQ komen. Dat werd in eerste instantie een goedkope gasBBQ. Maar al na 1 seizoen had ik door dat het schoonmaken van zo'n ding een crime is en dus heb ik op een gegeven moment een Weber GBS Mastertouch (57 cm) gekocht. Daarmee werd BBQ'en een feestje. De eerste 2 seizoenen eigenlijk alleen gebruikt voor het standaard werk (hamburgers, sat?, speklapjes, enz.) maar sinds verleden jaar heb ik wat ik noem BBQ'en 2.0 ontdekt: grote(re) stukken vlees low en slow klaarmaken. En dat bevalt zo goed dat het hele BBQ gebeuren nu toch wel een echte hobby is geworden. Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik verleden week op de aanbieding van de Lidl ben ingegaan en voor ?50 een kamado mini heb gekocht. Voor dat geld kon ik hem niet laten staan. Maar ik begreep wel meteen dat er voor low en slow nog wel wat extra nodig was. Nou, de oplossing daarvoor is op dit forum ruimschoots terug te vinden. Ik denk dat ik voor zo'n terra cotta bloempot schaaltje ga. En dan wil ik ook nog proberen voor een leuk prijsje een kolenmandje te scoren want dat lijkt me wel een stuk handiger schoonmaken. Ik ben heel benieuwd hoe dat mini eitje gaat bevallen.
Mocht iemand nog tips of "need to knows" hebben dan hou ik mij aanbevolen.
 
Hoi Kees,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom hier Kees!
 
Terug
Bovenaan Onderaan