BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

F

Forettet

Gast
Hallo allemaal,

Na een half jaartje stilletjes te hebben meegelezen en ideetjes te hebben opgedaan, was gister het grote moment eindelijk daar dat we onze buitenkeuken eindelijk af hebben met bijbehorende bbq's natuurlijk.

Ik ben Tom, 36 jaar en woon in West-Brabant. In mei zijn we begonnen om onze pas 5 jaar oude tuin helemaal op te knappen en op het storten van het grind na, is dat nu helemaal afgerond. We hebben een L-vormige overkapping geplaatst tegen de garage aan. De totale overkapping is ongeveer 28 m?.
t13CvVuH.jpg

De overkapping was hier nog inbouw, de daktrimmen moesten nog vastgemaakt worden. En de inmiddels vervangen bbq's die hun laatste diensten bewezen.

De nieuwe buitenkeuken is van iets meer gemakken voorzien, zoals een koelkast, maar natuurlijk ook de twee belangrijkste onderdelen de Bastard Large (solo) en Boretti Ligorio Top.
jgmphe.jpg
.

Ik hou sowieso van koken, ben altijd wel in de keuken te vinden, maar het was mijn grote droom om dat in de tuin te kunnen. Thuis hebben we geen open keuken en als we gasten hebben vind ik het jammer om te koken zonder contact te kunnen hebben. Met de buitenkeuken is dat probleem nu in ieder geval opgelost. In eerste instantie wilde ik een afzuigkap boven de Bastard om de rook beter af te kunnen voeren, maar we hebben (niet zichtbaar) aan de achterzijde van de keuken over de hele lengte een opening van ongeveer 30 cm gelaten. Omdat er onder de overkapping geen wind staat, gaat de rook recht omhoog en voert deze langs de opening af.

Over anderhalve week geven we een klein tuinfeestje voor familie, vrienden en wat buren en dan zullen ze allebei voor het eerst serieus getest gaan worden en ook eindelijk in combinatie met m'n Weber iGrill 2, die me al twee maanden staat aan te kijken en schreeuwt om te worden gebruikt. Op het menu staat sowieso pulled pork, gegrilde kip, spare ribs en gerookte forel. Maar aanvullende ideetjes zijn altijd welkom.
 
Welkom Tom. Wat een super buitenkeuken heb je ervan gemaakt! Ga je vele leuke tijden in doorbrengen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom!
 
Welkom!
 
Wat zeg je zijn we allemaal welkom? maaruh mooi plekje zo hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Welkom hier mooie keuken gemaakt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan