BasBQ
Beef en Steak

Even voorstelen: Exige

 

exige

Tondelzoeker
Berichten
13
Hi All,

Hierbij wou ik mij ook even voorstellen.

Na meerdere malen BCC (beer can chicken),spareribs en rollade van de WSM (Weber Smokey Mountain) vind ik het nu ook wel tijd voor wat meer uitdaging. Nu heb ik volgend weekend een feestje thuis, een mooi excuus om weer lekker te stunten.

Naast de WSM heb ik een WSJ (Weber Smokey Joe) welke ik mee neem als ik naar de F1 (F1 camping) ga dan liggen er vaak burgers, steaks, varkenshaasjes, ossenhaas& longhaas op of naar het strand voor een lekker visje.

Verder krijg ik het iedere x weer voor elkaar om achter de bbq  te belanden als ik bij iemand op bezoek ben. Heb ik hun ook vaak doen verrassen met een simpel rookhoutje en vuurkruiden links en rechts.

De main food source heb ik toch B&S (Beef en steak), goeie service, goed betaalbaar, mooi bbq vlees en zo'n website is ook ideaal, want vaak heb ik niet even tijd om lekker langs de slager te gaan. (ookal is dat vaak wel gezelliger)

Brandstof: eco brasa & aanmaak blokjes, de geperste, tegen woordig ook de houtkrullen. Hickory, apple, wiskey en cherry is tot nu toe mijn rookhout

Saus: Als er een sausje bij komt, dan een sweet rays of stonewell.


Morgen komt er waarschijnlijk weer een B&S pakketje binnen met een lekker stukkie Iberico buikspek, spare ribs en een brisket.

Volgend weekend bij het feestje ga ik een poging 2,5kg brisket doen, (spare ribs als backup) en moink balls on the side (vandaar dat er een lappie spek nodig is ;)) (het stuk spek zal ik ervoor bereiden en door de snijmachine halen)

Als iemand nog tips voor een lekker kruiden mix bij de brisket heeft, en overige tips hou ik me aanbevolen :)

Cheers!
 
Exogeen welkom bij deze hangplek voor BBQ addicts.

Je hebt al behoorlijk wat ervaring zo te zien. Brisket voor een feestje vind ik gewaagd, maar dat komt door mijn mindere ervaringen met dit stuk vlees. Zou zelf voor Pulled Pork gaan, maar een gokje kan nooit kwaad ;)
 
Welkom Exige, zo te lezen ben je al lekker bezig. Veel plezier hier!
 
Hoi Exige,

Van harte welkom bij het BBQ Genootschap!
 
Welkom op het forum van het BBQ Genootschap.
 
Hallo Exige, welkom hier
 
hoi Exige, welkom op dit edele genootschap
 
Ha Exige, leuk dat je je aangemeld hebt bij ons clubje!
Welkom hier :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan