BasBQ
Beef en Steak

Ervaringen, upgrades en mogelijkheden Fornetto Razzo en andere Bulletsmokers

Ik bezit een Razzo 18'' in het rood en ben er zeer over te spreken. Temperatuur is goed onder controlle te houden en verbruikt op een lange sessie van 14 uur zo'n 3 kilo hardhout kool. Hoes is stuk degelijker als een weber en hij zit degelijk in elkaar. Ik heb hem nu 2 maanden en achter klein beetje spijt dat ik niet de 22'' inch genomen heb en denk dat hij wel in de verkoop gaat komen.
 
Ik heb ook de 18" in het zwart. Doet het perfect, laatst spareribs volgens de 3-2-1 methode gemaakt, heerlijk mals, zo van het bot. Ook de grillfunctie is perfect, al moet je dan natuurlijk niet proberen om indirect te grillen, daarvoor is in ieder geval de 18" aan de kleine kant...
 
Kolenmandje heb ik inmiddels ook aangepast met fijn kippengaas om meer brandstof over te houden en dat het niet zo snel naar de bodem valt.
 
svda zei:
Kolenmandje heb ik inmiddels ook aangepast met fijn kippengaas om meer brandstof over te houden en dat het niet zo snel naar de bodem valt.
Goed idee. Ga ik ook doen.. kan alleen maar beter worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

 
17548840_1366167440114889_1179796436_o.jpg


Op deze manier
 
Tijdje rustig op deze thread maar ook ik ben een gelukkige Razzo 22" eigenaar en gebruik deze inmiddels een krap jaartje. Ook in de koude maanden gerookt (pulled pork voor oud en nieuw) en zelfs bij de koude buiten temperatuur en wind is deze goed op temperatuur te houden.
Hij heeft wel wat 'lekkage' tussen de ringen maar ik ondervindt daar geen problemen van..

Wat ik wel een puntje vind is het wat kleine deurtje op elke ring. Deze geeft bij toevoegen kolen of water (of bier/wijn) de nodige uitdagingen en als je je PP en ribs incl temperatuur sensors op de bovenste ring hebt liggen dan wil je deze er niet af moeten tillen. Dus grotere (lees: breeder) deuren hadden van mij best gemogen.

De temperatuur sensors van mijn Inkbird passen niet door de probe rubbers dus gingen meestal door het bovenste deurtje in de Q. Nu heb ik nieuwe probes gevonden voor de Inkbird die wel door de rubbers passen dus opgelost ;-)

Nu zat ik te denken, zou een Rotiserie een mogelijkheid zijn voor de smoker? Iemand hier al eens naar gekeken?

Ook zit ik aan een gietijzeren rack te denken voor het betere sheering week, heeft iemand een adres waar ik een passen rooster zou kunnen vinden voor de Razzo? (En zouden de standaard rooster houders het gewicht houden?).. 22" is 55.88 cm maar heb de roosters zelf nog niet na gemeten..

Andere tweaks waar jullie naar gekeken hebben?

Groetjes,

Joey

Sent from my moto x4 using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan