BasBQ
Beef en Steak

Eerste PP, op een WGA!

 

MaartenVG

Tondelzoeker
Berichten
17
Geachte heren van het genootschap! Een van mijn eerste posts hier, tijdje geleden ingeschreven omdat ik het BBQen toch wel erg leuk vind. Een WGA aangeschaft voor de vakantie, bleek dat ik die niet mocht gebruiken op de camping  :-S Dan thuis maar wat BBQen, ook zeker geen straf. Meer en meer gelezen over PP, procureur etc. Enkele keren geoefend met procureur op verschillende manieren, en vorige week moest t er dan toch maar eens van komen. PP, op mijn WGA.

Na het vele lezen en oefenen leek t me bijna niet te doen om de WGA onder de 120 graden te krijgen, maar het is gelukt, om 11u 's ochtends aangestoken, in een soort combinatie van snake/minion methode. Het ging niet vanzelf, eerst kwam ik niet boven de 80 graden wegens te weinig gloeiende kolen, daarna zat ik te hoog dus gloeiende kolen eruit moeten halen. Enfin, om 12.30 uur zat de wga op 110 graden, dus een kilo procureur erop gelegd. De avond van tevoren in de rub gezet. Uiteindelijk heb ik 1 maal kolen bij moeten vullen, en een keer moeten herschikken/gloeiende kolen eruit halen omdat de temp richting 150 graden ging. Al met al best een kunst vond ik.

Ik heb het wedstrijdrecept van Noskos aangehouden, echter zonder injectie wegens gebrek aan materiaal hiervoor.
Om 22.00 's avonds tikte de kerntemp 88 graden aan. Uurtje rusten en om 23.00 uur toen de vrouw al naar bed was ben ik met een zacht wit bolletje PP naar boven gesneld om haar te laten proeven, want dat moest toch echt even zo lekker! 1 kg procureur voor 9,5u op een WGA dus, maar dan heb je ook wat vond ik zelf :D

Nog helemaal blank

Net in de rub

Net op de WGA

Voor de glaze

Net na de glaze

anderhalf uur verder, na de foto eraf en inpakken

nog even!

net van de WGA af

gepulled!


hartelijk dank voor het kijken! Krijg ik nu ook zo een begeerd knorretje? :)
 
Mooi gelukt hoor! Leuk en uitdagend op de wga. Ik zeg Knorretje verdiend!
 
Stoer hoor :D En dikverdiende knop in da pocket!
 
Sterk dat je de WGA zo lang aan de praat hebt kunnen houden!
 
Pierre_b zei:
Mooi gelukt hoor! Leuk en uitdagend op de wga. Ik zeg Knorretje verdiend!

Hartelijk dank! En uitdagend was het zeker, maar het moest en zou kunnen en lukken! De WGA rockt echt, mede gekocht dankzij de enthousiaste berichten erover hier.

noskos zei:
Stoer hoor :D En dikverdiende knop in da pocket!

Bedankt Noskos! Je recept is dan ook erg goed uitgelegd, dus hiervoor zeker ook credits voor jou!

Drossie zei:
Sterk dat je de WGA zo lang aan de praat hebt kunnen houden!

Thanks! Het was soms best lastig, met name om hem met rust te laten. Daar waar het tijdens eerdere testen vrij gemakkelijk ging om hem op 120 graden te krijgen en te houden was het uitgerekend op de PP dag ineens vrij lastig, ook vanwege wind en lichte regen de WGA 2 keer moeten verplaatsen (heel voorzichtig uiteraard, met tafel en al en met handschoenen)
 
Dikke knor verdient hoor!!
 
Lekker en mooi op die WGA. Knor welverdient!
 
Gefeliciteerd met je knor! Stoer om het op je WGA te doen.

Vergeet je niet de camping op je zwarte lijst te zetten........ Wij selecteren al een paar jaar op campings/vakantieparken waar je mag barbecue?n.
 
Een hele knappe prestatie.
De wga zo lang op de juiste temperatuur te houden valt echt niet mee, maar het is je prima gelukt.
En het resultaat ziet er heel erg lekker uit.
Ik ga het zeker op m'n t.d. lijst zetten want het lijkt me een hele uitdaging.
Gefeliciteerd met je welverdiende Knor.
 
Met enig respect, en diepe buiging, neem ik mijn hoed voor je af...

Vind dit echt heel erg knap...

Ik zeg twee stickers verdient... :D
 
goed gedaan, vakmanschap op de WGA: hulde!
 
Alle heren hartelijk bedankt voor de super leuke reacties! Wegens werk even geen tijd om op iedereen afzonderlijk te reageren maar erg leuk om zulke reacties te lezen!

Dit werkt erg motiverend. Van het weekend moinkballs en picanha proberen. Ik zal foto's maken!
 
Gefeliciteerd! Ik laat mijn slaapkamerraam op een kiertje de volgende keer... dus als je langs
wil komen met zo'n lekker broodje... je bent welkom hoor! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan