BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork

 

RoyT

Sprokkelaar
Berichten
26
Gisteren voor de eerste keer pulled pork gemaakt (losjes) gebaseerd op het wedstrijdrecept van Noskos, en vandaag de eerste broodjes gegeten. Goed geslaagd en smakend naar meer!

Men neme een varkensschouder van 3 kilo, van de lokale varkensboer:

9FunyRY.jpg


Zondagavond ontdaan van zwoerd en vet, en ge?njecteerd (en daarna voorzien van rub):

qjIeUDq.jpg


Vervolgens in de folie:

SNXgKYT.jpg


Het zwoerd niet weggegooid, maar bestrooid met wat zout en onder de grill een krokant tussendoortje van gemaakt (minder verbrand dan het lijkt ;-)):

A4YTp0I.jpg


Maandagochtend om 6:00 de 57cm ketel ingericht met een berg briketten en een groot chunk eiken en appel:

9Q0mBWh.jpg


Gecontroleerd door de Flame Boss 200 de ketel naar 120 graden gebracht (of laten brengen) en om 7:45 het vlees erop:

ytOazs6.jpg


Gaat goed (even open om het hout te checken):

u1ET542.jpg


Na vijf uur de glaze erop (kerntemperatuur 69 graden):

G3ODLHv.jpg


Twee uur later:

5s7nFRf.jpg


In de folie ermee:

gAPc5ys.jpg


Klaar! Hierna weer in de folie om een uur te rusten:

qjf7P00.jpg


Pullen maar:

nM5cvk8.jpg


Voordat de saus erover ging:

I0pAZpN.jpg


Gevacumeerd in zakjes (deel voor de diepvries) om later au bain-marie op te warmen:

3DkmmTX.jpg


Dag later: smullen maar!

GEZ8L93.jpg


En natuurlijk de data uit de Flame Boss: https://myflameboss.com/cooks/230192

Om onbekende reden zette de Flame Boss de ventilator heel even aan om 10:30 wat voor een piek naar 126C zorgt. Tegen 11:00 check ik het hout, gevolgd door een piek naar 127C. Om 12:45 gaat de glaze erover en komt er genoeg zuurstof bij voor een stijging, maar de temperatuur daalt daarna snel. Dat is niet zo na het inpakken om 15:00, want daarna schiet 'ie omhoog naar 140C om er daarna ruim een uur over te doen om weer op 120C te komen. Als de kerntemperatuur 92C is gaat de schouder van de bbq af.
 
Mooie portie pp.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Heerlijk, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Mijn digiq schiet ook altijd door zodra ik heb ingepakt. Ook met ribs. Als ik ze dan uitpak hestelt dat weer. Zal de folie zijn
 
Ziet er goed uit! Handig ook zo in die portie verpakking :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan