BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Beer Can Chicken

 

CoinStorm

Sprokkelaar
Berichten
38
Een tijdje geleden een hele biologische kip gescoord bij de plaatselijke super in de aanbieding.
Deze meegenomen onder het mom van "hier komt vast wel een keer iets voorbij waarvoor ik die gebruiken kan".
En zo geschiede. Het moment was daar. De reden was (naar de baas haar welgenoegen) "Het is mooi weer".
Zodoende het kippetje ingewreven met de Noskos Chicken rub en de Monolith aangestoken en naar 170 graden gebracht.

IMG_20230811_151300.jpg


IMG_20230811_153054.jpg


Chunkje appel rookhout erop en het chickie kon erop. De temperatuur vrij constant tussen de 170 - 175 kunnen houden waar ik zelf erg tevreden mee was.
2 thermometers van de ikea erbij (1 voor in de kip en 1 met een bolletje aluminium folie op het rooster) en de sessie kon beginnen.

IMG_20230811_155632.jpg

Na een anderhalf uur gaf de thermometer 73 graden aan en de prikthermometer op de andere plekken ook een ruime voldoende.
Wel gemerkt dat het huidje niet knapperig was, dit zal denk ik liggen aan het feit dat de temperatuur het laatste half uur wel wat omhoog had gemogen.
Desalniettemin was het een geslaagde sessie en hebben we er zelfs 2 keer van kunnen eten. Eerste dag met zoete aardappel patat en de 2de dag een broodje kip met tomaat, sla, gekarameliseerde ui en een mooie laag mayonaise. Een geslaagde dag!
 
Lekker kippetje. 😋😋
 
Die ziet er lekker uit!
De huid knapperig krijgen is inderdaad de finishing touch die ik ook nog mis.
 
Mooi gebruinde chicky.
Die hoeft next time echt niet te wachten tot mooi weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan