BasBQ
Beef en Steak

Een Westlander stelt zich voor

 

Twolde

Tondelzoeker
Berichten
13
Goedemorgen,

Na jaren, niet wetende, in de rookwolken van Noskos te hebben gewoond ben ik afgelopen maart verhuisd naar een huis met tuin.
Op een veiling uiteindelijk het hoogste bod gemaakt op een kleine kamado. Hier heb ik wel geteld 2x op gerommeld. Toen dacht ik dit vind ik echt leuk, gelukkig kwam ik een site tegen waar je oude kamado's in kon ruilen tegen een nieuwe.

Nu dus trotse bezitter van een Bastard Urban Large.
Ik probeer minimaal 1x per week de kamado aan te steken. Tot nu toe lukt dat goed!

Wat we tot nu toe gemaakt hebben:
Pizza, dit lijkt makkelijker dan het is. De eerste is dus als deegbal in de prullenbak beland.
Broodjes Hamburger, zelf de hamburgers gekneed en gevuld met cheddar en rode peper. Heerlijke hamburgers al zeg ik het zelf
1 kg Bavette gewoon als steak, deze was naar mijn idee redelijk.
1kg Entrecote, deze kon beter toch een beetje taai.
Een hele kip op een blikje, dat een kip zo lekker kan zijn wist ik niet.
Afgelopen zondag een Bavette rollade. Ik had me Bavette ontdooid en haalde het uit de verpakking, tot mijn verbazing had ik niet 1 stuk van 1kg maar had ik 4 kleinere stukken. Uiteindelijk de (Online) slager gebeld en die gaf aan dat het dan waarschijnlijk restanten waren van een bepaalde batch, is dit normaal? Naar mijn idee koop je niet 1 kg van een soort vlees om dat dan in verschillende stukken binnen te krijgen.

Ik lees al een paar weken mee, vond het nu tijd om mijn verhaal te delen met jullie. Bedankt voor de tips die ik stiekem al heb meegelezen.
 
Welkom hier
 
Welkom!
 
Van harte welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan