BasBQ
Beef en Steak

Ecobrasa website beetje vreemd, iets klopt er niet.....

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Vanavond wat erg merkwaardigs vastgesteld!
Lees even mee en laat je gedachten er ook over gaan..
Als eerste vraag ik je om even naar de volgende website gaan:
http://www.ecobrasa.com/ , die laat je dan als je op de NL vlag klikt doorsturen naar website van firma LuJaBa.
Daar vindt je vervolgens niets over ecobrasa, maar echter en alleen over Flamy Coco.
Dat terwijl alle andere landenvlaggetjes leiden tot gedetailleerde uitleg over de ecobrasa briketjes....
Al met al een wat vreemd verhaal terwijl we elders lezen dat Fa. Dammers de exclusieve importeur van Ecobrasa is....
Daar komt nog bij dat ik eveneens per toeval eerder deze week vaststelde dat er plotsklaps sprake was van het claimen/registeren van het domein van ecobrasa.com...
rara politiepet!!
De Engelsen zeggen: I smell a rat!!

 
Ecobrasa werd eerst geleverd door Eco-Logisch een winkel in Amsterdam die allerlei groene producten levert. Die ecobrasa's kwamen toen uit Spanje (als ik het goed heb onthouden, maar er zijn hier vast mensen die dat kunnen bevestigen). Lujaba, de site waarnaar gelinkt wordt, heeft op een gegeven moment bedongen dat zij de importeur werden voor Nederland vandaar de link naar die site. Inmiddels is het geheel weer veranderd, Lujaba levert nu exclusief voor Nederland Flamy Coco.
En Dammers is sinds kort de importeur geworden van Ecobrasa, dit zal nog niet op de internationale site zijn doorgevoerd, vandaar dat ik ook zei in mijn draadje dat de kaarten inmiddels anders geschud zijn in BBQ land ;)

Dus er is niet echt iets raars gebeurd, alleen de spelers verkopen andere merken dan voorheen.
 
@noskos,
inmiddels vindt het doorlinken naar firma LuJaBa niet meer plaats en gebeurt er niets als je op de NL vlag klikt.
omdat ik dit afgelopen 10 dagen scherp in de gaten had gehouden weet ook zeker dat dit een tijdelijke actie is geweest die te maken had met het claimen van een domeinnaam.
Toen ik vorig weekeind op de internationale link van ecobrasa klikte werd ik direct en uitsluitend geconfronteerd met een scherm waarin werd meegedeeld dat de domeinnaam geclaimd was...
volgende week zal de klik op de vlag dan wel leiden naar Fa. Dammers, huidige/nieuwe importeur......was overigens even daar bij Jan Dammers gisteravond op mijn terugreis vanuit London en even paar dozen ecobrasa meegenomen op weg naar huis vanuit Schiphol...weer wat te testen dus!
 
Ik weet dat Spiffs even contact heeft gehad met Dammers over de link, dus hij zal dat wel weer met EC hebben opgenomen. De link naar Dammers zal er wel nog niet opstaan omdat zij op de website nog steeds hun oude dozen hebben staan.
 
je verklaring snijdt hout Dennis, is logisch en zal zeker zo zijn gelopen...was wel leuk overigens gisterenavond van Jan Dammers te horen dat hij al jaren en tot volle tevredenheid briketjes levert aan een mij bevriend restaurant in Den Bosch.....zo ook nu de "neutrale" verpakking, lees "restaurant verpakking" van de ecobrasa's. De BBQ wereld is toch klein  :)
 
Het wereldje is niet zo gek groot, daarom vallen dingen ook snel op ;)
 
als je je ogen & oren open houdt wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan