BasBQ
Beef en Steak

Ecobrasa vraagjes

ze branden gewoon anger en geven meer hitte als de "goedkopere" briketten, ik gebruik niet anders
 
Lees toch met enige verwondering de ervaringen met de Weber briketten.
Zelf gebruik ik deze al een paar jaar naar tevredenheid. Zowel voor korte als lange sessies. (Kan ook zijn wat je gewend bent natuurlijk)

Ondanks dat wilde ik toch ook eens andere briketten proberen o.b.v. de ervaringen van anderen.
Heb afgelopen week de bestelling van Vuur en Rook ontvangen met o.a. de Ecobrasa briketten.
De week ervoor heb ik een grote zak kokosbriketten bij de Makro meegenomen.

Heb ze beiden nog niet geprobeerd. Morgen de Ecobrasa proberen met de spareribs.
 
Ik heb 1x per ongeluk een zak Weber longlasting briketten gekocht, wat een ellende! Ontzettend veel (gele) as, en ze verkruimelen direct waardoor ze niet een tweede keer te gebruiken zijn. Tot op heden ben ik erg te spreken over de kwaliteit en controleerbaarheid van de Sligro kokosbriketten!
 
Verschillende factoren spelen een rol. Ecobrasa weinig tot geen rook. Weinig nodig vergeleken met Weber Longlasting. Snake met Ecobrasa vind ik nog zo nu en dan een uitdaging.
 
Even een vraagje. Als je "normaal" gaat bbq'en voor vier personen. Dat wil zeggen, hamburgertje, worstje, sate.. dat soort werk, en je hebt een Weber 47, hoeveel Ecobrasa briketten gebruiken jullie dan als je met vier personen bent bijvoorbeeld? En hoeveel bij een Weber 57 met 4 personen? Bang om veel te veel te gebruiken.
 
Met een kleine kolenstarter die vol zit kom je en heel eind. Het is vaak toch een paar keer proberen wat voor jou werkt.
 
joethesmoker zei:
Even een vraagje. Als je "normaal" gaat bbq'en voor vier personen. Dat wil zeggen, hamburgertje, worstje, sate.. dat soort werk, en je hebt een Weber 47, hoeveel Ecobrasa briketten gebruiken jullie dan als je met vier personen bent bijvoorbeeld? En hoeveel bij een Weber 57 met 4 personen? Bang om veel te veel te gebruiken.
Dat is toch niet normaal BBQ-en? ;)

Serieus: voor mijn 57 gebruik ik een kleine starter en kiep die leeg op oude kolen, binnen no time een directe zone (60% van het oppervlak) op 200 graden of hoger als je wil.
 
Hoeveel ecobrassa moet ik gebruiken in een offset smoker?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
joethesmoker zei:
Even een vraagje. Als je "normaal" gaat bbq'en voor vier personen. Dat wil zeggen, hamburgertje, worstje, sate.. dat soort werk, en je hebt een Weber 47, hoeveel Ecobrasa briketten gebruiken jullie dan als je met vier personen bent bijvoorbeeld? En hoeveel bij een Weber 57 met 4 personen? Bang om veel te veel te gebruiken.

Ik gebruik graag Eco Brasa briketten en gooi er ruim voldoende op, ligt er aan hoe lang ik hem op temperatuur wil houden.
Als ik klaar ben met q-en sluit ik direct de schuifjes boven en onder, de bbq dooft dan.
Is hij koud dan pak ik de briketten die nog in redelijke staat zijn (met een oud vlees tangetje) er uit en die gebruik ik de volgende keer weer.
Ja ik weet het 't is even wat werk maaaar ik gebruik nooit teveel briketten ;)

hYsTpI4l.jpg

 
Dit tabelletje vond ik in het grote Weber boek misschien heb je er wat aan.
E.e.a. is sterk afhankelijk van het merk briketten en de temperatuur die je wilt bereiken.

JFdyBXWl.jpg


bTZpDjtl.jpg


 
Op mijn 57cm ? grote weber kolenstarter. Zou halfvol doen voor een 47 cm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan