BasBQ
Beef en Steak

ECHT houtskool professional

Heb vandaag dus een L&S sessie gedaan met de ECHT houtskool. Al met al viel het me niet heel erg tegen en heb ik niet bij hoeven vullen. Wel erg weinig as wat wel positief is. Verder was de houtskool vrij onstabiel in temperatuur. Stukken waren zoals bekend redelijk klein waardoor de BGE een aantal keer bijna doofde. Dus 2 keer de conveggtor moeten lichten om het spul even goed op te schudden.
 
richard0501 zei:
Ik heb 1 10kg zak ( niet de PROF) getest in de primo, voor l&s, maar op de 4 sessies 2 x uitgegaan

Verstuurd vanaf mijn S30mini met Tapatalk


En da's toch ECHT niet wat je wil. :(
 
b.asv zei:
Nadeel overigens van Dammers vind ik, dat je ze niet even om de hoek haalt. Ben ze tot nu toe enkel nog maar tegen gekomen op internet.. Sligro of Hanos heeft ze niet.

Ik haal Dammers gewoon bij de Sligro. Nog in de aanbieding ook....
 
b.asv zei:
Nadeel overigens van Dammers vind ik, dat je ze niet even om de hoek haalt. Ben ze tot nu toe enkel nog maar tegen gekomen op internet.. Sligro of Hanos heeft ze niet.

Ja maar er zijn zaken die ze gratis verzenden vanaf 50 euro. Is 3 zakken.

Was altijd DAMMERS fan maar vind dat er tegenwoordig veel kleine stukken en minsten 15 cm gruis in zit.
 
b.asv zei:
Nadeel overigens van Dammers vind ik, dat je ze niet even om de hoek haalt. Ben ze tot nu toe enkel nog maar tegen gekomen op internet.. Sligro of Hanos heeft ze niet.

Sligro heeft ze hier wel. 12,50 ex in de aanbieding. Normaal 15 ex.
 
Dominique zei:
b.asv zei:
Nadeel overigens van Dammers vind ik, dat je ze niet even om de hoek haalt. Ben ze tot nu toe enkel nog maar tegen gekomen op internet.. Sligro of Hanos heeft ze niet.

Sligro heeft ze hier wel. 12,50 ex in de aanbieding. Normaal 15 ex.

Dat zou wel erg handig zijn. Heb vorige keer nog gekeken maar zag hier in Breda enkel Black Range liggen..
 
Niet alle filialen hebben het hele assortiment. Ik moest mijn black ranch Marabu ook bestellen toen het in de aanbieding was.
 
Even een korte update. Heb een mailtje van de dealer gehad, volgens ECHT zijn er geen productieproblemen geweest en moet het een incident zijn. Van de dealer mag ik een nieuwe zak komen halen. Zal ik dus binnenkort doen en houd jullie op de hoogte!
 
Toch wel al een positief punt  ;)
 
Brecht zei:
Toch wel al een positief punt  ;)

Van de dealer wel. Ben benieuwd hoe die nieuwe zak is ;)
 
b.asv zei:
Dominique zei:
b.asv zei:
Nadeel overigens van Dammers vind ik, dat je ze niet even om de hoek haalt. Ben ze tot nu toe enkel nog maar tegen gekomen op internet.. Sligro of Hanos heeft ze niet.

Sligro heeft ze hier wel. 12,50 ex in de aanbieding. Normaal 15 ex.

Dat zou wel erg handig zijn. Heb vorige keer nog gekeken maar zag hier in Breda enkel Black Range liggen..

Hi Bas,

Ik kom zelf ook uit Breda (Prinsenbeek om precies te zijn). Heb goede ervaring met greeneggtotaal zij verkopen ook alle soorten houtskool. Is niet absurt ver rijden bij ons vandaan. Ik heb makkelijk praten met een wagen van de zaak natuurlijk. Maar toch.

Ik kom voor het werk door het hele land. Zo nu en dan combineer ik dat met een lading brandstof halen door een klein stukkie om. En laai de wagen dan vol zoveel ik er in krijg (zit veel gereedschap in Mn auto ivm werk). Dus heb meestal wel voorraad. Ook doet Dammes aan een pallet verkoop. Misschien kunnen we locaal wat mensen vinden om groot in te slaan?
 
Greeneggtotaal levert vanaf 45 euro gratis. Dat zijn dan maar 3 zakken. Fijne zaak.
 
Ok. Heb ik nog niet gedaan. Moet ik eens proberen.

Heb ooit wel online bij een andere zaak willen bestellen. Maar kon ivm grote van de zakken altijd maar 1 zak tegelijkertijd bestellen. En die zat dan 5 cent onder het gratis verzenden . Dus was snel van online houtskool afgestapt. En ivm route werk->huis bij Dammes zelf 8 zakken afgehaald.
 
Groot inkopen is op zich wel een goed idee maar ik heb helaas geen plaats om ze op te slaan. Dus dat gaat hem niet worden.

Misschien toch weer een keer naar Roosendaal rijden om een zak te gaan halen.. Ik kom normaal altijd bij de Kookwinkel in het centrum, lekker dichtbij en gezellige winkel.. Daar hebben ze alleen Green Egg en ECHT houtskool maar het assortiment groeit wel snel daar.
 
b.asv zei:
Groot inkopen is op zich wel een goed idee maar ik heb helaas geen plaats om ze op te slaan. Dus dat gaat hem niet worden.

Misschien toch weer een keer naar Roosendaal rijden om een zak te gaan halen.. Ik kom normaal altijd bij de Kookwinkel in het centrum, lekker dichtbij en gezellige winkel.. Daar hebben ze alleen Green Egg en ECHT houtskool maar het assortiment groeit wel snel daar.

Hoeveel kan je kwijt? Als ik weeg ga kunnen we ff afstemmen?
 
Denk een zak of 2. Moet wel zeggen dat het meer luiheid is om niet naar Roosendaal te willen rijden. Zo ver is het nou ook weer niet ;)
 
Gisteravond voor de3e keer Echt houtskool gebruikt.
1e sessie had ik al mijn twijfels, overheersende rooksmaak, dacht dat dit aan de resten lag van Bastard houtskool die ik over had.
2e sessie nog een sterkere rooksmaak, helaas ook de visite mocht hiervan meegenieten.
Gisteravond ook wederom met visite, overdag brood gebakken, rooksmaak was niet te harden, brood weggegooid! Eerste gerecht gehaktballetjes, ook niet te doen, uiteindelijk brandende houtskool met tang verwijderd en verder gegaan met Kokosbriketten, rooksmaak direct verdwenen😁
Maandag contact opnemen met de dealer, zware tegenvaller, dit kan ?Echt? niet,
 
 
 
 

Bart1978

Pitmaster
Berichten
715
Even een nieuw berichtje in dit topic, hoewel de tendens hierboven voornamelijk negatief is, ben ik zelf op dit moment een blije gebruiker.
de berichten over kleine stukken en slechte sortering lijken inmiddels ook heel anders te zijn. hoe zijn na 5 jaar de ervaringen van andere gebruikers tegenwoordig??
 
Toevallig heb ik deze nu ook , was in de aanbieding bij Sligro (Dammers was al op 🥹) dus deze mee genomen.
Grote stukken (enkele zelf te groot 😅)
Ben halfweg de eerste zak , weet nog niet hoeveel gruis / klein spul overblijft.
Maar mooi neutraal en brand prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan