BasBQ
Beef en Steak

Dorade

 

Lammetje

Tondelzoeker
Berichten
8
He frends hebben jullie een suggestie voor dorade ik heb hem vanavond van bbq helden gemaakt

07581DA0-5F8A-4E47-B9AF-22374A72940D.jpeg


C61F200F-4DCB-414E-9DFD-9E973B898931.jpeg
 
Geen suggestie meer nodig lijkt me
Dorade os ook hier populair
Lekker hoor
 
Dit ziet er prima uit. Wellicht volgende keer in een visrek?
 
Ziet er top uit zo, waarom wil je een ander recept?
Ik ben erg fan van dorade, zeebaars en sardines (eet het veel te weinig), maar het liefst zo plane mogelijk. Peper en zout, direct grillen (sorry @Beun, zonder visrek dat aan je vis blijft plakken) en daarna een beetje citroensap er over 😋😋😋😋😋😋.
 
Dit ziet er prima uit. Wellicht volgende keer in een visrek?

Heb rekje maar wilde ze nog iets langer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dag Lammetje,
Je vraag voor advies is mij niet geheel duidelijk.
Wat zou je graag willen weten; langer garen, vullen, voorkomen dat de vis plakt etc?

Wellicht dat je eea iets specifieker kan aangeven.
 
Dag Lammetje,
Je vraag voor advies is mij niet geheel duidelijk.
Wat zou je graag willen weten; langer garen, vullen, voorkomen dat de vis plakt etc?

Wellicht dat je eea iets specifieker kan aangeven.

Recepten tijd van garen etc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Recepten tijd van garen etc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aha, dat maakt het leven al wat makkelijker.

Op dit forum, maar ook op een groot aantal recepten op internet, staan handvaten voor temperatuur en garen.
Oa direct grillen, indirect garen, rookplank gebruiken, vullen.

Wat ik niet kan zien op de foto, maar dat heb je zeker gedaan, is het insnijden van de vis. Eea zorgt ervoor dat de kruiden lekker intrekken, maar ook dat het visvlees sneller gaart.

Wat ik meestal met dorade's doe is indirect grillen bij een dome temperatuur van 200C.
Tijd tussen de 7 tot 10 min per kant., afh van de dikte en de vulling tot een kerntemperatuur van 60 - 62 C. Niet hoger. Meten is weten.
Ja kan de vis daarna ff direct een kleurtje geven, meestal doe ik dat niet. Is vaak al tricky genoeg om de vis heel te houden.

Succes.
 
Mooie vis! Mooie sokken! 😜 Misschien een grill-mat? Die voorkomt kleven
 
Terug
Bovenaan Onderaan