BasBQ
Beef en Steak

Dome thermometer

 

Robkrekel

Pitmaster
Berichten
507
Ik ben op zoek naar een nieuwe dome thermometer. De oude is niet accuraat meer, ook niet na "eiken" in kokend water.
Ik zie op het grote www heel veel analoge thermometers die zouden kunnen passen, maar als ik dan de recensies lees is of het schroefdraad te dik en past niet in de kamado, of de pin die de deksel in gaat is te kort (hoe lang zijn die eigenlijk?). Wat zijn geschikte thermometers voor uiteraard niet de hoofdprijs?
 
Over welk merk hebben we het hier? Het beste lijkt me om bij de leverancier van jouw barbecue navraag te doen. Dan weet je zeker dat een geschikte hebt.
Je geeft aan niet de hoofdprijs te willen betalen, maar we hebben het over een thermometer voor in een ‘dure’ kamado. Dan kun je toch beter wat meer uitgeven en gelijk een goede er in zetten toch?
 
Een standaard auplex, maar daar gaat het niet om. Ik snap je punt hoor, maar even googlen leert dat ze er vanaf ~€10 tot boven de €80 zijn. En is die van €80 dan zo veel beter? En die van €10 een waardeloos prul? Mwah, dat verwacht ik niet als ik de recencies her en der lees. Dus ik dacht, misschien zijn er mensen met ervaring met een nieuwe dome thermometer kopen, en kunnen die me wat vertellen waar ik zoal op moet letten, of hebben ze ervaring met een specifieke thermometer.

Dus vraag ik wat een geschikte thermometer is, en wat dus "een goede" is, maar dat blijkt nog niet uit je antwoord, want verder als "een goede" kom je ook niet.
 
Een goede thermometer is er eentje die je kan bijstellen. Kijk even naar je huidige thermometer hoe lang de pin is. Dan zou ik gewoon even kijken op het web.
 
Terug
Bovenaan Onderaan