BasBQ
Beef en Steak

Diepte Bastard( ja de tekening heb ik!)

Klidrzooi

Sprokkelaar
Berichten
32
Goeiemorgen,

Ik ben druk bezig met het willen bouwen van me buitenkeuken. Nu wil ik mijn bbq iets uitlaten teken aan de voorkant van me buitenkeuken dus dat de tablenest op het randje staat. Ook vind ik 90 cm te diep maar ik kan me niet bedenken of berekenen hoe diep me bijkeuken moet worden. Ik wil niet dat ie tegen de muur aan komt. Kan iemand me helpen met hoe diep die moet zijn van de onderkant tot en met de deksel zoals hier beneden staat?

Het word een buitenkeuken gemaakt van gasbetonblokken.
Gr Dennis

1000010660.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat mag niet tegen de muur aankomen? De buitenkeuken of de Kamado?

Je kan of de Kamado op iets zetten en een blad ernaast of een cirkel in je blad zagen. Wat wil je?

Mijn tip: koop de Kamado en nest, bewaar de doos, en gebruik het karton als mal. Zo weet je precies wat je nodig hebt/mooi vindt als diepte/blad.
Als dat niet lukt, ga dan naar waar je hem wil kopen/iemand die er zo een heeft en neem je meetlint mee. Wederom, papier/karton als mal voor je blad/diepte gebruiken geeft veel meer inzicht dan een getal.
Alternatief is je koopt alleen het nest. Tekent een cirkel, tekent een rechte streep van tussen 2 pootjes en aan de andere kant ook, tekent vanuit het middelpunt een cirkel met diameter 590 mm (denk dat dat de maximale diameter van de bastard is). Bij een van die streepkanten teken je VANAF DE CIRKEL 350 mm erbij want dat moet de afstand zijn tot je achterwand. Aan de andere streepkant heb je bij de streep wat de minimale voorkant onderkant is. De andere rechte streep is de minimale achterkant onderkant
 
Laatst bewerkt:
Dank je! Idd een goed idee wat je zegt met karton. Alleen is de bastard er nog niet. Komt waarschijnlijk met 2 a 3 weken. Ik wil alleen me plan klaar hebben liggen om te kunnen gaan beginnen. Dus ik dacht als ik de opzet weet en de "precieze" afmetingen dan kan ik aan de slag. Ik wil namelijk met gasbetonblokken.

Wat ik wil is dat de bastard(large) niet met de deksel tegen de muur aankomt. Maar ik wil die bijkeuken niet maximaal maken. 590mm(diameter om hem in te zetten) +350mm(voor d achterkant) is 96. Maar dat is de bovenkant alleen is de onderkant korter omdat ie onderin smaller is. Dus ik dacht dat als ik weet wat die afstand is ik een betere planning kan maken. Hij komt namelijk los op een blok te staan.

Toch maar wachten tot ie er isšŸ˜…
 
Wat een goed idee, mocht je een tekening hebben dan hou ik me aanbevolen. Bij een tegelcentrum een ā€œoudeā€ tegel 1,5 cm dik meenemen ivm warmteschild en ventilatie maken aan de achterzijde. Verder denk ik dat je totale breedte van het blad al snel rond die 90 cm uitkomt.
1708189189022.jpeg

Iets in deze stijl ga ik denk ik namaken
 
Nou, als het nest echt 46cm doorsnede is dan kan je tafelblad al kleiner dan 46+0.5*(59-46)+35cm is ongeveer 78cm. Je kan nog kleiner door dat je door de pootjes goed te zetten van de base de onderkant ook een stukje uit te laten steken. Maar, dan zou ik wel echt meten met een echte base en Kamado of je je daar comfortabel bij voelt. Hoeveel kleiner kan het dan? Nou, teken maar eens zelf een cirkel en ga op de windstreken een streep zetten en meet hoeveel je van de buitenste rand eraf kan snijden. Let wel, als het nest een andere diameter heeft moet je de 46 aanpassen met de nieuwe grootte.

Dus je kan ver onder de 96. Maar met kijken weet je het beste wat je wil/kan.
 
Nou, als het nest echt 46cm doorsnede is dan kan je tafelblad al kleiner dan 46+0.5*(59-46)+35cm is ongeveer 78cm. Je kan nog kleiner door dat je door de pootjes goed te zetten van de base de onderkant ook een stukje uit te laten steken. Maar, dan zou ik wel echt meten met een echte base en Kamado of je je daar comfortabel bij voelt. Hoeveel kleiner kan het dan? Nou, teken maar eens zelf een cirkel en ga op de windstreken een streep zetten en meet hoeveel je van de buitenste rand eraf kan snijden. Let wel, als het nest een andere diameter heeft moet je de 46 aanpassen met de nieuwe grootte.

Dus je kan ver onder de 96. Maar met kijken weet je het beste wat je wil/kan.
Thanx
 
Terug
Bovenaan Onderaan