BasBQ
Beef en Steak

De vernietigende kracht van Ananas

Goed, zonde van het vlees....
Maar bedankt voor het lachen :p
 
Nosmo zei:
Dat ananas en kiwi dit effect hadden wist ik wel, maar zo sterk had ik niet verwacht. Al heb ik ook wel eens een mond vol uitgebeten plekken gehad van een schaaltje verse ananas. :(
Hoe smaakt dat? Een mond vol uitgebeten plekken? Eet je daar nog iets bij? Whoehaaaaa!!!! Sorry....
 
Dominique zei:
Nosmo zei:
Dat ananas en kiwi dit effect hadden wist ik wel, maar zo sterk had ik niet verwacht. Al heb ik ook wel eens een mond vol uitgebeten plekken gehad van een schaaltje verse ananas. :(
Hoe smaakt dat? Een mond vol uitgebeten plekken? Eet je daar nog iets bij? Whoehaaaaa!!!! Sorry....

Dat smaakt vooral naar AU! Je kunt er het beste gestampt glas met kopspijkertjes bij eten, das wel een mooie combinatie!  8)
 
Weet wel dat als de ananas niet ver genoeg is afgeschild, de "pitten" voor heftige alergische reacties kunnen zorgen bij sommige mensen. Verschrikkelijke jeukende en gezwollen lippen enzo.
Maar ananas is zo lekker...
 
Jammer , maar bedankt ik wist dit ook niet.
 
Nosmo zei:
Dominique zei:
Nosmo zei:
Dat ananas en kiwi dit effect hadden wist ik wel, maar zo sterk had ik niet verwacht. Al heb ik ook wel eens een mond vol uitgebeten plekken gehad van een schaaltje verse ananas. :(
Hoe smaakt dat? Een mond vol uitgebeten plekken? Eet je daar nog iets bij? Whoehaaaaa!!!! Sorry....

Dat smaakt vooral naar AU! Je kunt er het beste gestampt glas met kopspijkertjes bij eten, das wel een mooie combinatie!  8)
Dank voor het delen, lijkt me een leuk recept!

Ahum, ik roep mezelf tot de orde.
On topic Dominique!
 
Dominique zei:
Ahum, ik roep mezelf tot de orde.
On topic Dominique!

Ontroerend!
Dat we dit nog mogen meemaken.... :p
 
Wat een les zeg!!

Zonde van de ribs natuurlijk, maar zou zo dezelfde fout gemaakt kunnen hebben, aangezien verse ananas hier zeer frequent op de bbq ligt.
 
Verse ananas verhitten is geen probleem het gaatom verse rauwe ananas. Dat zorgt voor de afbraak. Doe maar eens een testmet wat zuivel. Stuk goedkoper dan met een mooi stukkie vlees
 
Al doende leert men ja , bedankt voor het "leren" aan ons
Maar nu weet ik ook weer gelijk dat het alleen maar voor verse "rauwe" ananas geldt .
Kijk daarom is dit zo'n leuk forum
 
zonde zeg! :(
 
AV zei:
wat wezen zoeken.


http://www.arie-dineke.nl/arie-dineke_00014c.htm
en zeker de tijd niet vergeten
wel zonde vandat vlees

Da's wel een zinvol artikeltje.
De ogen van mijn slager werden ook wat waterig toen ik hem van de uitkomst vertelde. Maar wel jammer dat ik deze site niet eerder gevonden heb.
Ik heb de boel zo'n twee uur laten marineren en het vlees zelfs geinjecteerd met sap, voor een betere doordringing. Daarna ben ik heel langzaam gaan garen (mijn slager gaart zijn verse spareribs altijd op 68 graden en grillt ze daarna af, ik wilde dat ook eens proberen), maar dan blijven die enzymen nog veel langer actief. Waarschijnlijk hebben mijn ribben zo'n 5 uur kunnen 'vermalsen'. Nou, dat is wel gelukt.

Ach, het is een experiment, dus we gaan er gewoon mee door. Maar volgende keer wel met een iets kleinere portie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan