BasBQ
Beef en Steak

Dammers aanbieding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zojuist het "ongemak" bij de klantenservice gemeld en krijg hier binnenkort een antwoord op.
Ze gaan het navragen bij de verkoper . Word vervolgd.....
Raad iedereen hetzelfde te doen wellicht dat het helpt.
 
Nope! Nog niks gezien. Zou wel pas Dinsdag geleverd worden.

Als jij en nog een paar anderen de zakken wel ontvangen dan wordt een fout in het aantal in voorraad wel meer waarschijnlijk. Ze hadden ongeveer hetzelfde aantal te koop op hun eigen site, dus het kan wel dat ze gewoon hetzelfde aantal genomen hebben op bol terwijl het daar om 2x10kg ipv slechts 1x 10kg.
De wet zegt dat je recht hebt op nakoming van de overeenkomst of ontbinding. Ontbinding wil zeggen geld terug.

In het geval van geld terug ben je niet slechter af dan voor de aankoop en hebben ze juridisch niets misdaan.

Mensen kunnen dat al dan niet eerlijk vinden maar dat is de juridische kant.

Juridisch vast wel, maar er zijn ook nog de servicevoorwaarden van bol. Zoveel annulaties leiden tot genoeg strikes dat ze hun winkel permanent kunnen sluiten op bol. Het lijkt me dat ze dus beter, voor hun eigen goed, wel een gepaste oplossing vinden voor de personen waarvoor ze geen Dammers in voorraad hebben ipv hen allemaal te vragen om de bestelling te annuleren. Als mensen hun bestelling annuleren voor er verzonden werd dan krijgen ze namelijk geen strike terwijl als ze zelf moeten annuleren ze er wel eentje krijgen. Hun hele reactie zit vol tegenstrijdigheden en dat alleen lijkt me een reden om niet echt met hen in te zitten en gewoon te verwachten dat ze leveren of compenseren met een ander aanbod. Dat de mensen die besteld hebben geen nadeel ondervinden aan de annulatie is irrelevant. Niemand hier die vraagt om het oordeel van een rechtbank. Als ze de mensen geen andere houtskool willen leveren, dan is dat hun goed recht, maar dan dragen ze ook de gevolgen. Ee, eervol verkoper zoekt een oplossing ipv te reageren zoals zij nu doen. Jij mag daar natuurlijk in mening van verschillen.

In het kort: als de mensen niet vrijwillig annuleren en het bedrijf zoekt geen oplossing, dan kunnen ze vaarwel zeggen tegen verkopen op bol. Ik zou m'n verlies slikken en een oplossing zoeken voor de mensen die besteld hebben...
 
Nakoming van de overeenkomst dus , je moet wel goed lezen wat de verkoper voor reden geeft , als je dan de advertentie aanpast met een hogere prijs EN aangeeft dat er voorraad is blijf je dus in gebreke . Je kan hier nog 10x op reageren maar is in mijn ogen dus niet nodig , tenzij je de eigenaar van de betreffende winkel😉
Het bizarre is wel dat het artikel plots aangeboden wordt door een andere winkel en niet meer door hen. Ze lijken best bedreven in zich in te dekken...

Maar zoals al gezegd, bol is hier de rechter en die hebben een servicebeleid. En dat is alles wat hier relevant is. De juridische kant doet er absoluut niet toe.
 
Laat toch gaan, is het nou zo nodig om een webwinkel op onkosten te jagen vanwege een foutje?
Zolang je je geld terugkrijgt is het toch goed.
 
Helemaal eens met Jens. Ik ken de betreffende winkel niet, maar ga er van uit dat het ook maar gewoon mensen zijn die een foutje kunnen maken. En die onkosten moeten betalen en geld willen verdienen om rond te komen.

Als ze 33 euro min 10 euro verzendkosten voor 2 grote zakken van 20 kg totaal en dan aan Bol ook nog moeten afdragen blijft er geen winst over, eerder verlies. Dammers lijkt me nou niet echt een merk met zoveel marge voor de verkoper als het normaal 53 kost kost. Anders was het altijd wel voor een lagere prijs te koop dan 50 euro elders.

Maar als jullie maar een paar tientjes hebben bespaard is het goed. Ook al kost dat de winkel zijn plek op Bol.com door "strikes" zoals je dat noemt.
 
Laatst bewerkt:
De verdedigers van de winkel hebben duidelijk het hele verhaal niet gelezen. Die prijs was geen foutje, ik heb ze er letterlijk om gecontacteerd. Verder komt men met eerlijkheid het verst, en wat onzin verzinnen zoals zij deden hoort daar absoluut niet bij. Je kan niet verwachten dat mensen die een bestelling plaatsten nog lief gaan reageren als de mensen van de winkel ze voor simpele idioten aannemen.

Meningen verschillen en iedereen is vrij in zijn doen en laten. Mensen die willen annuleren zullen wel annuleren. Mensen die niet van liegen houden, zullen dat niet doen. Het recht van beiden. Als blijkt dat een deel van de mensen hier wél hun bestelling ontvangt zoals ik, dan wil ik best geloven dat ze een fout hebben gemaakt in de beschikbare voorraad. Al blijft het dan nog steeds vreemd dat hun item nog steeds verkocht wordt op bol, maar onder een andere winkel. Er klopt momenteel nog teveel niet om ze het voordeel van de twijfel te geven.
Ach, meningen, meningen. Wordt er nog gebarbecued?
 
Het bizarre is wel dat het artikel plots aangeboden wordt door een andere winkel en niet meer door hen. Ze lijken best bedreven in zich in te dekken...
Een Belgische winkel die ineens veranderd in een Nederlandse winkel inderdaad . Dat is wel heel apart toch😎
 
Hetzelfde product wordt op bol.com gewoon door verschillende winkels aangeboden. Dat is niks nieuws en is bij veel producten zo.

Verder is het zo, volgens bol.com zelf, dat distributie lijnen van de winkel zelf en hun aanbod op bol.com verschillend kunnen zijn. Maw; het kan zomaar zijn dat ze voorraad die via bol.com zelf wordt aangeboden in een ander centrum ligt.

Linksom of rechtsom is het een onhandige actie van de webwinkel maar niemand is winnaar is deze dus het zal zeker niet met opzet zijn.
 
Hetzelfde product wordt op bol.com gewoon door verschillende winkels aangeboden. Dat is niks nieuws en is bij veel producten zo.

Verder is het zo, volgens bol.com zelf, dat distributie lijnen van de winkel zelf en hun aanbod op bol.com verschillend kunnen zijn. Maw; het kan zomaar zijn dat ze voorraad die via bol.com zelf wordt aangeboden in een ander centrum ligt.

Linksom of rechtsom is het een onhandige actie van de webwinkel maar niemand is winnaar is deze dus het zal zeker niet met opzet zijn.
Wellicht niet duidelijk uitgelegd door me.
Ik heb deze houtskool dus besteld . Als ik nu op in mijn "bestellingen" op de link klik kom ik dus uit op de aanbieder in Nederland terwijl het een Belgische winkel is waar ik besteld heb.
Dit heeft niets met locatie magazijn te maken.
Als je goed leest zie je ook dat het ook niets voorraad bol.com te maken heeft
 
De verdedigers van de winkel hebben duidelijk het hele verhaal niet gelezen. Die prijs was geen foutje, ik heb ze er letterlijk om gecontacteerd. Verder komt men met eerlijkheid het verst, en wat onzin verzinnen zoals zij deden hoort daar absoluut niet bij. Je kan niet verwachten dat mensen die een bestelling plaatsten nog lief gaan reageren als de mensen van de winkel ze voor simpele idioten aannemen.

Meningen verschillen en iedereen is vrij in zijn doen en laten. Mensen die willen annuleren zullen wel annuleren. Mensen die niet van liegen houden, zullen dat niet doen. Het recht van beiden. Als blijkt dat een deel van de mensen hier wél hun bestelling ontvangt zoals ik, dan wil ik best geloven dat ze een fout hebben gemaakt in de beschikbare voorraad. Al blijft het dan nog steeds vreemd dat hun item nog steeds verkocht wordt op bol, maar onder een andere winkel. Er klopt momenteel nog teveel niet om ze het voordeel van de twijfel te geven.
Ach, meningen, meningen. Wordt er nog gebarbecued?
Als het geen foutje is, wat is het dan? Waarom anders zouden ze onder de prijs iets aanbieden op Bol? Ik zie het niet.
 
Zijn er mensen die ondertussen alsnog iets ontvangen hebben en/of eruit geraakt zijn met de verkoper?
 
In België werkt het zo

Als ik online iets koop voor deze prijs X dan is de winkel het verplicht om mij te leveren aan die prijs. Wat er in hun algemene voorwaarden staat maakt eigenlijk geen bal uit, daar kan je altijd wel iets in vinden dat niet correct is, zelfs bij bol etc.
Ze zijn verplicht 2 jaar garantie te geven, ongeacht wat in die voorwaarden staat en ze moeten ook niet afkomen, ja maar leverancier. Dat is de winkel hun probleem. Jij hebt garantie bij die winkel, jij hebt voor de rest niks te maken met de producent. Het is de winkel die dit moet afhandelen. Dat zij maar x tijd krijgen van de leverancier is ook de winkel zijn probleem. Dan moeten ze het maar niet verkopen. Velen gaan hier proberen onderuit te komen, maar ze weten maar al te goed dat ze dat niet kunnen als puntje bij paaltje komt.
Zakelijk is het 1 jaar garantie. Alleen als zij kunnen aantonen dat jij het verkeerdelijk gebruikt heb, dan kunnen ze er onderuit komen.


Dan voor verkeerde prijzen: als jij een laptop koopt voor 1,39 euro ipv 1399 euro dan is de winkel niet verplicht om jou deze te leveren, omdat dit een "opzichtelijke/overduidelijke" fout is.

Ik heb zo een paar jaar geleden nieuwe tv gekocht met de "solden" in Januari. Overal stond deze sony tv toen 899 ipv 1499. Alleen bij selexion stond in het boekje 799. Dus selexion gaat open op 3 Januari was dat toen dacht ik ... Ik bel naar het dichtsbijzijnde punt hadden ze er 2, ik zeg ik sta binnen 30 minuten daar, heb er eentje gehad aan 799. Zelfs nog naar de klantendienst gebeld eerst van Selexion zelf. Prijs was correct zeiden ze. Was nog geen uur thuis, hadden ze de prijs op hun website toch aangepast naar 899. Denk dat ze toch wel een foutje hadden gemaakt. Nu in een reclame folder geld het zo, als er ergens vermeld staat "onder voorbehoud van drukfouten" dan mogen ze weigeren van het item aan die prijs te verkopen. Ook ooit zo een printer gekocht +- 15 jaar geleden. Was simpele laser van samsung: 79 euro, besteld betaald. Prijs ergens anders was zo een 100 euro. Dag nadien sorry we kunnen die niet leveren niet op stock. Na mij serieus boos gemaakt te hebben, dat ze dan maar hun stock moesten op orde zetten etc en dat de printer nog altijd te koop was op hun website aan de "normale" prijs, dan ze mij dan een gelijkaardig toestel mochten leveren dat hetzelfde kon etc. Nog geen 15 minuten later telefoon, ze hadden eentje gevonden en ik mocht hem direct gaan afhalen aan de vooraf betaalde prijs.


Menselijke fouten kunnen gebeuren, maar in het geval van de houtskool is "overduidelijke menselijke fout" volgens mij niet van toepassing. Het is einde seizoen, stock kost geld en ruimte, de korting was nu ook niet zo belachelijk dat je kon denken dat het "fake" was. En ze moeten niet afkomen geen stock, want ze verkopen het product nog, dus dat verhaal gaat ook niet op. Ze zijn dus wettelijk verplicht om dit te leveren. Uiteraard als je vanuit Nederland besteld hebt weet ik niet hoe het daar zit. Maar moest ik deze besteld hebben uit België bij de Belgische versie van Bol.com, dan gaan ze die leveren, zeker als ik de moeite gedaan heb om even te checken, klopt het wel. De interpretatie van "overduidelijke menselijke fout" is natuurlijk dubieus. Maar einde zomer zijn er wel meer promo's zoals helft van de prijs etc op veel "zomerspullen" zoals tuintafels, parasol's, bbq's en ook houtskool.

Zowieso moeten ze jouw geld terugstorten als jij daar ok mee bent. Ze mogen dit ook niet eenzijdig beslissen. Ze zijn verplicht om jou te vragen wat wil je. Ook zal je dikwijls horen ja je krijgt een tegoedbon, dat kan alleen als jij daar akkoord mee bent. Als jij kan bewijzen dat ze het item alsnog aanbieden, zijn ze verplicht om het jou te leveren en moet jij je geld niet terug aanvaarden.

De vraag is alleen: hoeveel tijd wil je erin steken en hoever wilt je het drijven. En zie dat alle communicatie via mail is
Hoe dit in Nederland zit weet ik dus niet en al zeker niet omdat dit over de grenzen heen gaat met dan nog Bol als tussenpartij.
 
Laatst bewerkt:
Vaag is het eerlijk gezegd wel, ik kom inderdaad ook bij een andere verkoper als ik nu op de link klik. Dit is een huis adres in een woonomgeving, dit terwijl de verkoper origineel een winkel in België zou moeten zijn. Ik heb geprobeerd te zien wat er gebeurd wanneer ik op oudere bestellingen op de producten klik, die linken niet automatisch door naar hetzelfde product van een andere verkoper. Het kan best zijn dat bol.com dit wel automatisch doet wanneer de originele verkoper niet meer actief is. Tenslotte kan "iedereen" daar een winkel beginnen.

Leverdatum bij mij stond op 19 september. Ik zal de uitkomst laten weten.

EDIT: Verkoper heeft de bestelling geannuleerd.

1695051899649.png


Als het geen foutje is, wat is het dan? Waarom anders zouden ze onder de prijs iets aanbieden op Bol? Ik zie het niet.
Concurrentie, goedkoop ingekocht uit Faillissement, opslagruimte nodig. Er stond heel duidelijk 2x 10kg in de beschrijving.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg ook net de annulering binnen..
 
Hier idem dito , met de vermelding dat Bol.com op mijn verzoek de bestelling heeft geannuleerd.
Het word steeds gekker ,gelijk kontakt gezocht met bol.com,word uitgezocht.
Het word nu een prestigekwestie uiteraard😎.
Ze geven nog steeds aan dat er geen voorradig is maar op eigen site zeer zeker wel.
 
Ik was de barbecue die ik op bol gekocht had ook in het oog aan het houden en nadat ze bij bol uitverkocht waren werd er wel automatisch gelinkt naar dezelfde barbecue bij een andere winkel, dus dat kan blijkbaar wel.

Maar dat ze jullie nu wijsmaken dat er geen voorraad is terwijl ze op hun eigen site terug online staan is absoluut schandalig en gewoon meer bewijs dat ze gewoon niet zoveel zakken aan die prijs wensten te verkopen. Dat de korting legitiem was wordt bewezen door het feit dat ze wel aan mij geleverd hebben. Wat een klucht. Zeker melden aan bol dat ze op hun eigen site wel voorraad hebben aan de volle pot.

Ik bied alle mogelijke hulp bij deze kwestie. Nu wil ik dat ze vallen. Als er nu nog Edwinnetjes zijn die niet te overtuigen zijn dat dit allemaal geen gewoon foutje is, dan zal het nooit gebeuren.
 
Waarom nou zo:n sneer naar mij "Edwinnetjes"?

Maar goed als jij blij wordt van een hele heksenjacht tegen een kleine webwinkel prima.
Heb je Radar en Kassa al ingeschakeld? Misschien ziet meester Frans Visser wel heil om deze zaak op te pakken.
 
Laatst bewerkt:
Wat een gezeur allemaal zeg, gelukkig bestaat er een knopje 'niet meer volgen' op dit draadje :ROFLMAO:
 
Waarom nou zo:n sneer naar mij "Edwinnetjes"?

Maar goed als jij blij wordt van een hele heksenjacht tegen een kleine webwinkel prima.
Heb je Radar en Kassa al ingeschakeld? Misschien ziet meester Frans Visser wel heil om deze zaak op te pakken.

Je loopt hier tegen iedereen te zeiken en je te wentelen in je grote gelijk terwijl je niet eens de helft van het verhaal kent of begrijpt om dan verontwaardigd te zijn? De groeten, Edwin, aan online trollen verspil ik al lang m'n tijd niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan