BasBQ
Beef en Steak

Daar gaan we dan

Lexie010

Sprokkelaar
Berichten
40
Bij mijn introductie vorige week heb ik aangegeven dat ik een spareribs kneus ben ;). Vandaag gaan we het weer proberen. Ik heb kleine ribben gekocht van 500 gram per stuk. Ik heb net het voorwerk gedaan en ze liggen nu te rusten in de koelkast. Ik wil ze graag fall of the bone hebben. Zelf dacht ik aan 1,5-1.5-0.5.

Ik zal jullie vanmiddag op de hoogte houden. Tips zijn welkom ;)
d08e2feceffb02e0193fd32bfc68cebf.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Succes vandaag! Zelf doe ik meestal echt 3-2-1 maar dat hangt natuurlijk ook van de dikte van de ribben af.
 
Deze ga ik volgen :) Hoe lang ga je ze erop leggen? Die rub ken ik. Is ook lekker op een gebakken eitje ;)
 
ga eens voor 2 - 1 en 0,5.
Denk dat je er met dit ribbetje wel bent.
 
Resultaat:

Mwa. Zit verbetering in, maar vond ze nog te droog. Ik kon de botjes redelijk schoon er uit trekken. Ik vond de rooksmaak iets te aanwezig (mini blokje whiskey en appelhout gebruikt). De volgende keer minder gebruiken dus. Datzelfde geldt ook voor de rub, dat mag de volgende keer ook iets minder.

Wat had ik nu nog kunnen doen voor een sappiger resultaat?
3cfbc2bf8f01a02701f1a5a9c865368e.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
wat doe je er in de folie bij? alleen boter en honing?
 
Resultaat:

Mwa. Zit verbetering in, maar vond ze nog te droog. Ik kon de botjes redelijk schoon er uit trekken. Ik vond de rooksmaak iets te aanwezig (mini blokje whiskey en appelhout gebruikt). De volgende keer minder gebruiken dus. Datzelfde geldt ook voor de rub, dat mag de volgende keer ook iets minder.

Wat had ik nu nog kunnen doen voor een sappiger resultaat?
3cfbc2bf8f01a02701f1a5a9c865368e.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik zou de volgende keer bij stap 2 na 1 1/2 uur gaan prikken met een thermometer of sateprikker tot het de gewenste malsheid heeft.

Dan aflakken en dat heeft echt geen uur nodig tot het vastzit.
 
Ik doe 2,5 - 2 en dan nog 15 minuten puur om de lak vast te zetten
Moet er na het wrappen heel voorzichtig mee omspringen want ze vallen zo uit elkaar.


Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Wat Zzzjon zegt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan