BasBQ
Beef en Steak

Creoolse kippenbout met cajundip

 
 

Erik B71

Kooltjesharker
Berichten
246
Het is weer even geleden dat ik wat poste. Tja ieder weer is bbq-weer echter zonder afdak sta je toch echt wat lekkerder als het niet regent. Maar donderdag 2-5 was het een heerlijk weertje en omdat het de vrijdag alweer minder zou zijn de bbq aangestoken. Lekkere Creoolse chicken legs met cajundip gemaak ( uit het boek the best of bbq-birds van Jord Althuizen) met een jambalaya.
Eerst marinade gemaakt van limoen zest en sap,lekkere whiskeyazijn, habanero peper, ui, korianderpoeder, verse tijm, komijn, peterselie en zout en peper. Alles bij elkaar en met een staafmixer tot een marinade gepulst. Het is een frisse, pittige marinade. Kip ingesneden en de marinade in gemasseerd en daarna in de koelkast. Na minimaal 4 uur de kip op de bbq. Ondertussen voor de Jambalaya chorizo in blokjes uitgebakken en apart gezet. In het vet fijngesneden ui, paprika’s, knoflook, bleekselderij gebakken. Tomatenblokjes met sap en kippenbouillon en rijst er bij en 25 min. laten sudderen en tegen het einde de chorizo er door. Dan de cajundip van crème fraiche en mayo en cajunkruiden als romige tegenhanger van de pittige marinade waarvan ik ook wat apart had gezet. Ondertussen was ook de kip gaar en deze even direct voor een grillstreepje. Alles was mooi gelijk klaar. Het aparte kippetje zat in een normale kippenrub omdat mijn vrouw niet van pittig hield.

IMG_8502.jpeg


IMG_8504.jpeg


IMG_8506.jpeg
 
Jeetje zeg, wat een gaaf recept. Lekker BBQen voor weinig geld, en alles komt van de Q.
Zelf vind ik dat soms nog puzzelen. Dan toch maar drietjes en salade ofzo erbij.
Deze ga ik opslaan bij favorieten. En wat een mooie kleur heeft die kip.
 
Top idee! Eten hier geregeld jambalaya, maar nog nooit met kip van de BBQ, maar eens veranderen.
 
Mooi. Ziet er lekker uit.
Heb dit nog nooit gemaakt, maar is zeker de moeite wArd.
 
Mooi recept! Ziet er heerlijk uit!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan