BasBQ
Beef en Steak

Cola spareribs

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
206
Voor het eerst met spareribs op de bbq aan de slag gegaan. Na wat inlezen moest het recept van PitmasterX (linkje staat onderaan) en een afgeleide van de 3-2-1-methode worden.
Gisteren uit de vriezer gehaald, vanmorgen als eerste werk in de rub. Ik heb twee verschillende soorten dus we gaan vergelijken.

IMG_1435.jpeg


Daarna aan de slag met de colasaus. Een pot volgemaakt zodat ik even vooruit kan.

IMG_1437.jpeg


Om een uur of 1 de Q aangestoken (indirect en met wat rookhout) en zodra hij ongeveer 110 graden was konden de ribs erop.

IMG_1438.jpeg


Tussendoor wat cola erover om te voorkomen dat ze uitdrogen.

IMG_1439.jpeg


Toen de bark mooi was, na ongeveer 2 uur,de ribs met wat boter en suiker ingepakt en weer terug op de Bastard.

IMG_1440.jpeg


Tussendoor een lekker broodje met een lekker glaasje wijn.
En de ribs waren inmiddels 90 graden, dus uit de folie, lekker aan beide kanten insmeren met de colasaus en terug op het rooster.

IMG_1447.jpeg


Wel even wat twijfel over de bereiding; de temperatuur zakte best flink, maar na feedback hier op het forum doorgegaan. @Rdj thx!!!

Toen de saus wat was ingedroogd en lekker nog een beetje plakkerig was mochten ze eraf. Lekker frietjes erbij gehaald en smullen maar! Ze waren allebei heerlijk en de voorkeuren hier waren verdeeld…
Als ik ze nog een keer ga maken mogen ze nog net iets langer garen (was nu iets voorzichtiger) maar ze waren top!

IMG_1452.jpeg


En daarna nog een lekkere crumble met zo ongeveer alles wat er nog op de fruitschaal lag en wat room erbij; jummie!

IMG_1453.jpeg

Recept: https://pitmasterx.com/recipe/173/cocacola-bbq-ribs
 
Laatst bewerkt:
Die zien er prima uit Sabine , had nu wel een tukje willen hebben bij mijn biertje 😋.
 
Terug
Bovenaan Onderaan